Οικονομία

Λιγότερα από το 1999

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
3 λεπτά


Η ώρα της Εφορίας πλησιάζει και για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.
Τον Απρίλιο οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι πρέπει να συμπληρώσουν τις
φορολογικές τους δηλώσεις με τα εισοδήματα που απέκτησαν το 1999, για να τις
υποβάλουν στην Εφορία τον Μάιο.






Οι προθεσμίες για την υποβολή των δηλώσεων από τους μισθωτούς και τους
συνταξιούχους φέτος, για πρώτη φορά, λήγουν τον Μάιο, αντί τον Μάρτιο που
έληγαν τα προηγούμενα χρόνια.


Μάλιστα διαφοροποιούνται ανάλογα με τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου των
φορολογουμένων.


Έτσι η πρώτη προθεσμία υποβολής των δηλώσεων λήγει στις 3 Μαΐου για όσους
έχουν ΑΦΜ που λήγει στον αριθμό 1, ενώ η τελευταία προθεσμία λήγει στις 31
Μαΐου για τους φορολογούμενους με ΑΦΜ που λήγει σε 60, 70, 80, 90, 00, καθώς
και όσους δεν έχουν ΑΦΜ.


Μειωμένοι φόροι


«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα τα επεξεργασμένα στοιχεία του υπουργείου
Οικονομικών με τον φόρο που θα καταβάλουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι,
ανάλογα με την οικογενειακή τους κατάσταση, για τα εισοδήματα που απέκτησαν
κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Οι φόροι αυτοί είναι μειωμένοι σε
σχέση με το 1998 λόγω των φορολογικών ελαφρύνσεων που ανακοινώθηκαν πέρυσι τον
Σεπτέμβριο. Σε αυτές τις φορολογικές ελαφρύνσεις, που θα ισχύσουν για τα
εισοδήματα του 1999, περιλαμβάνονται η αύξηση του αφορολόγητου ποσού στα
1.900.000 δρχ. από 1.355.000 δρχ., η αύξηση των εκπτώσεων φόρου για παιδιά από
5.000 δρχ. μέχρι 35.000 δρχ. το παιδί, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών του
φορολογουμένου, καθώς και η αύξηση του αφορολόγητου ορίου για τον προσδιορισμό
του εισοδήματος από ιδιοκατοίκηση κατά 20 τ.μ. για κάθε ένα πάνω από τα δύο
παιδιά του φορολογουμένου.


Πόσο θα πληρώσουν


Με βάση τις αλλαγές αυτές, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του υπουργείου
Οικονομικών, μισθωτός χωρίς παιδιά και εισόδημα 2.000.000 θα καταβάλει φόρο
5.000 δρχ. (με την παλαιά κλίμακα θα έπρεπε να καταβάλει φόρο 32.250 δρχ.).
Μισθωτός με ένα παιδί και εισόδημα 2.500.000 δεν θα καταβάλει φόρο (έναντι
32.250 δρχ. με το προηγούμενο καθεστώς), ενώ μισθωτός με δύο παιδιά και
εισόδημα 3.000.000 θα καταβάλει φόρο 14.000 δρχ. (έναντι 68.500 δρχ. με την
παλαιά κλίμακα). Επίσης μισθωτός με τρία παιδιά και εισόδημα 3.500.000 δρχ. θα
καταβάλει φόρο 9.000 (έναντι 88.500 δρχ.). Αν ο ίδιος μισθωτός είχε εισόδημα
4.500.000 και τέσσερα παιδιά θα πλήρωνε φόρο 93.750 δρχ. (έναντι 205.500 δρχ.
με το προηγούμενο καθεστώς).


Προσοχή στις δαπάνες


Σημειώνεται οτι οι φορολογούμενοι μπορούν να περιορίσουν το φορολογητέο
εισόδημά τους εγγράφοντας στις φορολογικές δηλώσεις τις δαπάνες που έκαναν το
1999 για νοσήλια, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα ζωής κ.ά. Οι δαπάνες αυτές
εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα μέχρι ενός ορισμένου ποσού. Όμως, για να
τις αναγνωρίσει η Εφορία χρειάζονται αποδείξεις. Έτσι, οι φορολογούμενοι
υποχρεούνται να συνυποβάλουν με τις δηλώσεις τους και τα δικαιολογητικά που
ζητεί η Εφορία για να αναγνωρίσει τις δαπάνες αυτές.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)
  2. Πάτρα: Διασωληνώθηκε βρέφος 4 μηνών στο Καραμανδάνειο – Έρευνα για παραμέληση
  3. Σαουδική Αραβία: Αναχαιτίσεις επιθέσεων από τους Χούθι

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies