Οι γυναίκες της… Γης μοιάζουν σε πολλά πράγματα μεταξύ τους. Μπορεί η μία

να ζει στις Φιλιππίνες, η άλλη στις ΗΠΑ και η άλλη στην Ελλάδα, όμως, ακόμη κι

αν δεν γνωρίζονται, «μοιράζονται» πολλά από τα μυστικά τους.


Οι περισσότερες δεν φεύγουν ποτέ από το σπίτι χωρίς να ρίξουν στην τσάντα το

κραγιόν τους. Αφιερώνουν τουλάχιστον 15 λεπτά την ημέρα στην περιποίησή τους

και το μακιγιάζ, όμως δεν τις πολυνοιάζει για το αν θα δείχνουν όμορφες ή

σέξι.

Αυτό που θέλουν είναι να δείχνουν γεμάτες αυτοπεποίθηση, μιας και αυτό είναι

που τις κάνει να αισθάνονται όμορφα με τον εαυτό τους.

Η έρευνα

Διαφορές κουλτούρας και πεποιθήσεων σαφώς υπάρχουν από χώρα σε χώρα, όμως,

όπως κατέδειξε η μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία καλλυντικών Avon

σε περισσότερες από 30.000 γυναίκες, σε 25 χώρες του κόσμου, παρά τις τοπικές

διαφορές, οι γυναίκες φαίνονται να ασπάζονται ορισμένες κοινές απόψεις. Σε

όποια γωνιά του κόσμου κι αν βρίσκονται οι εκπρόσωποι τού… πρώην ασθενούς

φύλου προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην καριέρα και την οικογένεια (σε

ποσοστό 75%).

Κυνηγούν την εικόνα της σίγουρης για τον εαυτό της γυναίκας (σε ποσοστό 43%)

και έχουν ανάγκη να νιώθουν το σεβασμό και να επιβεβαιώνουν καθημερινά την

αξία τους (σε ποσοστό 56%).

Στη Μεσόγειο

Οι διαφορές υπάρχουν σε λιγότερο «καίρια» ζητήματα. Εντοπίζονται συνήθως σε

θέματα επιλογών και φινέτσας. Οι Ελληνίδες, για παράδειγμα, όπως επίσης οι

Ιταλίδες, οι Ισπανίδες και οι Πορτογαλίδες επιμένουν στο να είναι «φυσικές»

πολύ περισσότερο απ’ ό,τι οι Αμερικανίδες. Θέλουν να αρέσουν, να έχουν καλή

φυσική κατάσταση, να είναι υγιείς και ευτυχισμένες.

Αντίθετα, οι γυναίκες των ΗΠΑ, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (50%), θέλουν

απλά να δείχνουν δυνατές. Δεν τους νοιάζει αν θα φορούν όμορφα ρούχα (κάτι που

φαίνεται πως «καίει» τρεις στις δέκα γυναίκες της Ανατολικής Ευρώπης και

ιδιαίτερα τις Ρωσίδες) ούτε και πολυενδιαφέρονται για το αν θα είναι

οικονομικά ανεξάρτητες.

Οι Ασιάτισσες

Τις Ασιάτισσες, ιδιαίτερα εκείνες από την Ινδονησία, την Ιαπωνία και την

Ταϊλάνδη, τις ενδιαφέρει να «πουλάνε» την εικόνα της διανοούμενης.

Στο άλλο άκρο, στην Ανατολική Ευρώπη, η «θηλυκότητα» μοιάζει να είναι η ύψιστη

αρετή για το γυναικείο φύλο. Όπως επίσης στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική

«μετράει» πολύ περισσότερο το πόσο καλά φροντίζουν την οικογένειά τους απ’

ό,τι για παράδειγμα το να έχουν ωραίο σώμα ή να είναι αρεστές στους

εκπροσώπους του αντίθετου φύλου.

Μεγάλωσαν σε τελείως διαφορετικό περιβάλλον, γαλουχήθηκαν με άλλες αξίες,

εμπνεύσθηκαν από αλλιώτικους πολιτισμούς, όμως δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς

την… ενυδατική κρέμα και το κραγιόν τους. Τα δύο αυτά προϊόντα ομορφιάς

βρίσκονται πρώτα στη λίστα των γυναικείων φετίχ, σύμφωνα με την παγκόσμια

έρευνα της εταιρείας καλλυντικών Avon.

Το άρωμα και η μάσκαρα δεν θα λείψουν επίσης ποτέ από την τσάντα μιας

Δυτικοευρωπαίας, μιας Ελληνίδας, μιας Βουλγάρας ή μιας Ρωσίδας, όπως τα

προϊόντα περιποίησης μαλλιών δεν θα αφήσουν ποτέ τη θέση που καταλαμβάνουν στο

ντουλάπι του μπάνιου μιας Αμερικανίδας.

Κατά μέσον όρο, οι γυναίκες, σε όποια γωνιά της Γης και αν βρίσκονται,

αφιερώνουν περίπου 25 λεπτά για το μακιγιάζ και την περιποίησή τους. Όχι πως ο

χρόνος αυτός κρίνεται ικανοποιητικός. Οι περισσότερες εύχονται να είχαν

ελεύθερα γύρω στα 40 λεπτά την ημέρα, προκειμένου να ασχοληθούν με τον εαυτό

τους όσο θα ήθελαν. Μεγαλύτερο παράπονο σχετικά με τον χρόνο που τους μένει να

αφιερώσουν στην καθημερινή φροντίδα της ομορφιά τους, εκφράζουν οι Ευρωπαίες

και οι γυναίκες της Λατινικής Αμερικής. Εκείνες περνούν 25-30 λεπτά την ημέρα

μπροστά στον καθρέφτη τους, θα προτιμούσαν όμως να είχαν διαθέσιμα 45-55 λεπτά.