Ξεκινά από την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου το πρόγραμμα για την παραγωγή στην

Ελλάδα μιας καινούργιας μπίρας. Της Fischer με καταγωγή από την Αλσατία της

Γαλλίας, η οποία θα παράγεται ­ κατόπιν αδείας της ξένης επιχείρησης ­ στην

Ελλάδα από τα εργοστάσια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Με άλλα λόγια η Heineken

και η Amstel αποκτούν ξαδερφάκι, τη Fischer (Φίσερ). Πρόκειται για ένα

φιλόδοξο σχέδιο του ομίλου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, δεδομένου ότι η εταιρεία

παρήγε μέχρι τώρα στην Ελλάδα μόνο τα δύο γνωστά σήματα, ενώ τις άλλες μπίρες

που διανέμει εισάγει απευθείας από το εξωτερικό. (Βέβαια η εταιρεία παράγει

και τις Marathon και Athenian, αλλά μόνο για εξαγωγές σε ΗΠΑ, Καναδά και Ευρώπη).

Η νέα μπίρα τύπου Pilsener (δηλαδή ξανθιά, με ελαφρώς περισσότερο άρωμα από

την Amstel, για παράδειγμα) θα κυκλοφορήσει σε ειδική φιάλη που σχεδιάστηκε

και θα χρησιμοποιεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς,

ώστε οι ποσότητες να αντιστοιχούν με τα μεγέθη που έχει συνηθίσει ο Έλληνας

καταναλωτής. Για τις ανάγκες αυτού του επενδυτικού προγράμματος, η Αθηναϊκή

Ζυθοποιία έκλεισε συμφωνία με την αλσατική εταιρεία Fischer Undelfhofen. Όπως

προδίδει και το όνομα της ξένης εταιρείας, η Αλσατία είναι περιοχή στα σύνορα

της Γαλλίας με τη Γερμανία (η οποία και την διεκδίκησε και κατείχε σε κάποιες

χρονικές περιόδους). Η νέα μπίρα αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά τον

Απρίλιο και σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπόρων, στοχεύει σε νεανικό κοινό και

υπολογίζεται ότι θα διεκδικήσει μερίδια από τις περίπου 120 (και πλέον)

εισαγόμενες μπίρες στην ελληνική αγορά. Η αγορά μπίρας θεωρείται σταθερή πλέον

στην Ελλάδα. Ωστόσο, η κατανάλωση πέρυσι υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τη

θεωρούμενη και ως οροφή των 400 εκατομμυρίων λίτρων τον χρόνο. Το 1998 ήταν η

καλύτερη χρονιά της μπίρας μετά το 1995 και σε αυτό βοήθησε και το περσινό

μακρύ και ζεστό καλοκαίρι. Έτσι ξεπεράστηκε και το θεωρούμενο ως «πλαφόν» του

τζίρου της αγοράς αυτής, που φτάνει τα 120 δισ. δρχ. ετησίως. Από τη

συγκεκριμένη πίτα μέχρι στιγμής οι εισαγόμενες μπίρες έχουν σχετικά μικρό

μερίδιο, που φτάνει το 6%. Το υπόλοιπο 94% (περίπου) έχουν οι εγχωρίως

παραγόμενες μπίρες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, του Ομίλου Μπουτάρη (Μύθος,

Henniger, Kaiser) και της Ζυθοποιίας Αταλάντης (Loewenbrau, Pils Hellas). Η

μεγάλη κατανάλωση στις μπίρες γίνεται στη λεγόμενη και «κρύα αγορά». Δηλαδή σε

ταβέρνες, μπαρ κ.λπ. Το υπόλοιπο ποσοστό διανέμεται μέσω πρατηρίων,

περιπτέρων, σούπερ μάρκετ κ.λπ.