ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ με τόση έμφαση αρμόδιες κοινοτικές πηγές εξέφρασαν χθες στις

Βρυξέλλες την πλήρη ικανοποίηση της Γερμανίδας επιτρόπου Βουλφ Ματίες και των

υπηρεσιών της, τόσο για την πορεία των μεγάλων έργων στην Ελλάδα όσο και για

το βαθμό της απορροφητικότητας από τα διαρθρωτικά ταμεία.

Αιτιολογώντας αυτή την αλλαγή στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και

την πιο ορθολογική και ποιοτική αναβάθμιση των διαδικασιών υλοποίησης των

έργων, οι ίδιες πηγές υπογράμμισαν ιδιαίτερα την ικανοποίηση των Βρυξελλών για

τις εξελίξεις στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στην

Εγνατία οδό, αλλά και στο δίκτυο παροχής του φυσικού αερίου.

Ο προβληματισμός τώρα εστιάζεται στους τρόπους έλξης ιδιωτικού κεφαλαίου στα

προγραμματισμένα έργα και ήδη οι κοινοτικές πηγές αποκάλυψαν ότι τουλάχιστον

για την εκμετάλλευση του δικτύου αερίου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δύο

ευρωπαϊκές εταιρείες.

Σχετικά με τα υπόλοιπα έργα, ικανοποιημένη είναι η Επιτροπή από τον

εκσυγχρονισμό της ελληνικής διοίκησης και θεωρεί ότι οι απορροφήσεις τώρα

είναι πιο ποιοτικές και στο επίπεδο των άλλων δικαιούχων χωρών. Για το Μετρό

της Θεσσαλονίκης τα κονδύλια συνεχίζουν να παραμένουν δεσμευμένα, ενώ οι

κοινοτικές πηγές αποκάλυψαν ότι έντονος είναι ο προβληματισμός να προχωρήσει

και ένα άλλο έργο, αυτό της σύνδεσης του αεροδρομίου των Σπάτων με το Μετρό

της Αθήνας και μάλιστα από το Σύνταγμα. Η σύνδεση δεν είχε προβλεφθεί αρχικά,

αλλά θεωρείται σήμερα αναγκαία, αφού όλα τα σύγχρονα αεροδρόμια της Ευρώπης

συνδέονται με τα Μετρό των μεγάλων κοντινών πόλεων.