Σε συμφωνία με βάση την οποία η Φολκσβάγκεν θα εξαγοράσει το 42% της Πόρσε μέχρι το τέλος του 2009 έναντι 3,3 δισ. ευρώ κατέληξαν οι δύο εταιρείες, που ανακοίνωσαν ακόμη ότι θα προχωρήσουν σε ολική συγχώνευση μέχρι το 2011.


Στόχος του «γάμου» της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με μια από τις πιο γνωστές κατασκευάστριες σπορ οχημάτων στον κόσμο είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους σε μια αγορά που διέρχεται κρίση.

Το ντιλ αποτέλεσε αντικείμενο πυρετωδών διαπραγματεύσεων για αρκετούς μήνες, καθώς η μια εταιρεία συμμετέχει ήδη στο μετοχικό κεφάλαιο της άλλης και οι οικογένειες που τις ελέγχουν (Πιχ και Πόρσε) έχουν τις ίδιες ρίζες. Πλέον, την προεδρία της Πόρσε θα αναλάβει ο διευθύνων σύμβουλος της Φολκσβάγκεν Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος είπε ότι η συμφωνία φέρνει νέα εποχή για τις δύο εταιρείες. Μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης η Ρorsche θα γίνει η δέκατη μάρκα του ομίλου Φολκσβάγκεν (VW), στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων η Αudi, η Βentley, η Βugatti, η Skoda, η Seat και η Lamborghini.

Το Κατάρ εξαγοράζει το 10%

Ο «γάμος» αυτός, όμως, δεν αλλάζει σημαντικά τις ισορροπίες στη Φολκσβάγκεν και την Πόρσε που ήδη είχαν πολύ στενές σχέσεις. Οι μεγαλύτεροι μέτοχοι στη νέα εταιρεία θα παραμείνουν οι οικογένειες Πόρσε και Πιχ, ενώ το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που κατέχει το 20% της Φολκσβάγκεν, θα εξακολουθεί να έχει λόγο σε οποιαδήποτε απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, στο οποίο θα αντιπροσωπεύεται από δύο μέλη. Με ξεχωριστή συμφωνία, εξάλλου, το Κατάρ θα εξαγοράσει το 10% των μετοχών της οικογένειας Πόρσε, αποκτώντας και δικαιώματα ψήφου στο διοικητικό συμβούλιο. Με την εξαγορά των μετοχών αυτών από την οικογένεια Πόρσε, το Κατάρ αποκτά μερίδιο 17% στη Φολκσβάγκεν (επειδή η Πόρσε κατέχει μετοχές της VW).

Η Πόρσε διατηρούσε στο χαρτοφυλάκιό της το ένα τρίτο των μετοχών της Φολκσβάγκεν, καθώς οι δύο εταιρείες έχουν ιστορικά πολύ στενούς δεσμούς και οι ιδιοκτήτες τους προέρχονται από την ίδια οικογένεια. Ο Μάρτιν Βίντερκορν θεωρείται το «αγαπημενο παιδί» της Πόρσε και, πριν αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στη Φολκσβάγκεν, ήταν επικεφαλής της Άουντι. Ο Βίντερκορν έχει ακόμη πολύ καλές σχέσεις με τον πρόεδρο της Φολκσβάγκεν, τον Φέρντιναρντ Πιχ, που είναι ο εγγονός του ιδρυτή της γερμανικής εταιρείας κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, του Φέρντιναντ Πόρσε.

Δεν βρήκε τα κεφάλαια

Σημειώνεται ότι το προηγούμενο διάστημα η Πόρσε προσπάθησε χωρίς επιτυχία να αποκτήσει τον έλεγχο της Φολκσβάγκεν, αλλά δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για να πετύχει τον στόχο της.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ

ολοκλήρωση της συγχώνευσης η Πόρσε θα γίνει η δέκατη μάρκα του ομίλου Φολκσβάγκεν

Η Τράμπαντ επιστρέφει στους δρόμους


ΤΟ ΚΑΠΟΤΕ διάσημο ανατολικογερμανικό αυτοκίνητο Τράμπαντ σχεδιάζει να κατασκευάσει ξανά ομάδα μικρών γερμανικών επιχειρήσεων.

Η νέα εκδοχή του Τράμπαντ που υπήρξε σύμβολο της κομμουνιστικής λιτότητας, αλλά και της μόλυνσης του περιβάλλοντος, γι΄ αυτό και καταργήθηκε, θα διαφέρει ριζικά από τα αρχικά μοντέλα: θα κινείται με μπαταρίες και φιλοδοξία των κατασκευαστών του είναι ν΄ ανταγωνιστούν τα μοντέλα εξοικονόμησης ενέργειας. Θα εξακολουθήσει, πάντως, να είναι απλό και εύκολο στη συντήρηση.

Το μοντέλο θα παρουσιαστεί στην Έκθεση της Φρανκφούρτης τον ερχόμενο μήνα και θα ονομάζεται ΝΤ ή Νew Τrabi. Οι εμπνευστές του, που εργάστηκαν για τη δημιουργία του δύο χρόνια, ευελπιστούν να βρεθούν επενδυτές για να χρηματοδοτή- σουν τη μαζική παραγωγή του.