Περισσότεροι οκτώ στους δέκα έλληνες είναι αγοραστές από online πλατφόρμες χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε η NielsenIQ για λογαριασμό του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) σχετικά με τη χρήση των ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από τους έλληνες καταναλωτές.

Η έρευνα καταγράφει την εξαιρετικά υψηλή διείσδυση των ασιατικών πλατφορμών στην ελληνική αγορά καθώς το 94% των συμμετεχόντων πραγματοποίησε online αγορές το τελευταίο 12μηνο και από αυτούς το 85% έχει αγοράσει από τουλάχιστον μία πλατφόρμα με έδρα σε χώρα εκτός ΕΕ.

«Τα ευρήματα της έρευνας καταγράφουν με ποσοτικούς όρους αυτό που στο λιανεμπόριο βιώνουμε ήδη ως δομική στρέβλωση: τη διαμόρφωση ενός παράλληλου εμπορίου, όπου η χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται μέσω απουσίας κανόνων» αναφέρει ο Κώστας Γεράρδος, προέδρος του ΣΕΛΠΕ, και συμπληρώνει ότι αντίθετα, ένα μεγάλο μέρος των marketplaces χωρών με έδρα εκτός ΕΕ δραστηριοποιείται ουσιαστικά εκτός αυτού του πλαισίου, χωρίς ισοδύναμες υποχρεώσεις και χωρίς αντίστοιχη ευθύνη για τα προϊόντα που διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι πλέον αναγνωρίσιμες πλατφόρμες είναι το Temu και το Shein και με ισχυρή και επαναλαμβανόμενη χρήση αφού περίπου τρεις στους δέκα χρήστες κάθε πλατφόρμας πραγματοποιούν αγορές τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

Τι αγοράζουν

Ως προς το τι αγοράζουν οι Ελληνες από τις online πλατφόρμες εκτός ΕΕ, είδη μόδας και ένδυσης, είδη σπιτιού, μικροαντικείμενα, ηλεκτρονικά και gadgets είναι τα επικρατέστερα ενώ η χαμηλή τιμή αποτελεί το κυρίαρχο κίνητρο για online αγορές, με μεγάλη διαφορά από κάθε άλλο κριτήριο. Η μέση ετήσια δαπάνη που κατευθύνεται στα marketplaces χωρών εκτός ΕΕ ανέρχεται σε 244 ευρώ και αντιστοιχεί στο 45% της συνολικής online δαπάνης αυτών των χρηστών.

Σχόλια
Γράψτε το σχόλιό σας
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.