Το λιμάνια Ρότερνταμ και Αμστερνταμ, στη βόρεια Ευρώπη, τα ισπανικά λιμάνια στον νότο και ο Πειραιάς στη Μεσόγειο είναι τρεις από τις μεγάλες πύλες της Ευρωπαϊκής Ενωσης προς το έξω κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για τη διακίνηση των φορτίων που έρχονται ή φεύγουν από τη Γηραιά Ηπειρο μέσω των λιμανιών. Τα στοιχεία της Eurostat αναδεικνύουν τον στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας στον ομαλό εφοδιασμό της Ευρώπης με αγαθά και ενεργειακά προϊόντα. Το 2022, πάνω από 3,5 δισ. τόνοι φορτίων κάθε είδους (πετρέλαιο, άνθρακας, σιτηρά, εμπορευματοκιβώτια, μηχανήματα, προϊόντα διατροφής, αυτοκίνητα, ηλεκτρονικές συσκευές κ.λπ.), σημειώνοντας ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με το 2021 (+0,8%), διακινήθηκαν από τα ευρωπαϊκά λιμάνια καθιστώντας τις θαλάσσιες μεταφορές τον πιο συνηθισμένο τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις από ή προς την ΕΕ, σε όρους χωρητικότητας, επισημαίνει η Eurostat. Ειδικότερα, πάνω από 3 δισ. τόνους ήταν οι μεταφορές από και προς την Ευρώπη στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης με την πλειονότητα των εμπορευμάτων (περίπου το 67,5%) να αφορά διεθνείς μεταφορές από και προς την ΕΕ. Οι διασυνοριακές μεταφορές μεταξύ λιμένων της ΕΕ (διεθνείς ενδοενωσιακές μεταφορές) αποτελούσαν το 21,2% των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων το 2022, ενώ οι μεταφορές εμπορευμάτων μεταξύ εθνικών λιμένων αποτελούσαν το 7,5% των συνολικών θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ