Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καλά κρατούν, παρά τη μικρή πτώση από τα υψηλά της προηγούμενης χρονιάς. Τα πρόσφατα συμβόλαια ναυπήγησης που καταγράφηκαν κυρίως για πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους (feedermax boxships), τόσο από ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών όσο και ανεξάρτητους πλοιοκτήτες με στόλο containerships, έχουν ανεβάσει το επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα-ρεκόρ των 6,7 εκατ. teu χωρητικότητας.

Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει τώρα το 28,6% του υφιστάμενου εν λειτουργία παγκόσμιου στόλου containerships. Οι νέες παραγγελίες που επιβεβαιώθηκαν πρόσφατα, σύμφωνα με τη Lloydslist, περιλαμβάνουν έξι πλοία μεταφορικής ικανότητας 7.900 teu το καθένα και 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.000 teu το καθένα για την MSC, που παραγγέλθηκαν στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries και στα κινεζικά New Times Shipbuilding. Επιπλέον, η Interasia Lines επιβεβαίωσε μια παραγγελία 10 πλοίων χωρητικότητας 1.800 teu το καθένα στο ναυπηγείο Nihon στην Ιαπωνία.

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ. Επιπλέον, παραγγελίες θεωρείται ότι βρίσκονται στα σκαριά, αλλά για τις οποίες δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί σταθερές συμβάσεις. Αυτές περιλαμβάνουν οκτώ πλοία 7.600 teu το καθένα για τη Seaspan, εννέα μονάδες 23.000 teu το καθένα για τη CMA CGM και έως 12 πλοία χωρητικότητας 8.000 teu το καθένα για την MSC.

Μόλις οριστικοποιηθούν αυτές οι παραγγελίες, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων  θα ξεπεράσει το 30% του υπάρχοντος στόλου. Αν και το ποσοστό είναι μικρότερο από το 60% που αντιπροσώπευαν οι παραγγελίες στο σύνολο του στόλου κάποια στιγμή την προηγούμενη δεκαετία, εντούτοις σε απόλυτα νούμερα η τωρινή υπό παραγγελία χωρητικότητα ξεπερνά κάθε προηγούμενη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από