Οι πειρατικές ενέργειες της Τουρκίας εις βάρος του σκάφους Nautical Geo παρουσιάστηκαν ως «ταφόπλακα του East Med», του αγωγού ο οποίος φιλοδοξεί να μεταφέρει φυσικό αέριο από τη Θάλασσα του Λεβάντε μέσω Κύπρου και Κρήτης, προς την ηπειρωτική Ελλάδα και από εκεί στην Ιταλία. Ωστόσο, αν και ουδείς αμφισβητεί τα πρόσθετα προβλήματα που δημιουργεί η νέα τουρκική προκλητικότητα, η εκτίμηση αυτή είναι υπερβολική. Ο EastMed, παραμένει ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πρότζεκτ το οποίο συναντά ήδη αμέτρητα εμπόδια. Από το προαπαιτούμενο της ύπαρξης ψηλών τιμών διεθνώς στο φυσικό αέριο ώστε να είναι κερδοφόρα η εξόρυξη και η μεταφορά του μέσω του αγωγού αυτού (των 1.900 χλμ.), τα σοβαρά γεωφυσικά ζητήματα όπως λ.χ. το θαλάσσιο βάθος στην Κρήτη και από εκεί, στο πολιτικό κομμάτι με την άρνηση της Τουρκίας να επιτρέψει εξαγωγή από την κυπριακή ΑΟΖ και τα διαπλεκόμενα συμφέροντα των χωρών της περιοχής, όλα αυτά και πολλά άλλα οδηγούν ασφαλέστερα στην εκτίμηση πως η ταφόπλακα εκεί ήταν εξ αρχής. Η προσδοκία ήταν πως θα γινόταν δυνατό να σηκωθεί σταδιακά. Ετσι, η Αγκυρα μάλλον πρόσθεσε ένα επιπλέον βάρος ώστε να μειώσει ακόμα περισσότερο τις όποιες πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ