Εντείνουν τις πιέσεις τους οι εκπρόσωποι της εφοδιαστικής αλυσίδας προς τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ προκειμένου να εξετάσουν την κατάσταση που επικρατεί με τους ναύλους των containers και γενικότερα τα προβλήματα που καταγράφονται στην αγορά των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών (liners). Σε κοινή επιστολή που υπέγραψαν επικεφαλής του Global Shippers «Forum, της European Association for Forwarding, της Transport, Logistics and Customs Services, της European Shippers» Council και άλλων οργανώσεων επισημαίνουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραμένει σιωπηλή σχετικά με το αυξανόμενο κόστος των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ αντιθέτως σε άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Κίνας, του Βιετνάμ, της Αυστραλίας και της Νότιας Κορέας, έχουν ξεκινήσει σχετικές έρευνες. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Drewry ο ημερήσιος ναύλος για ένα container 40 ποδιών στη γραμμή Σαγκάη – Ρότερνταμ έχει φτάσει στα 14.294 δολ. αυξημένος κατά 570% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ ο σύνθετος δείκτης World Container Index που περιλαμβάνει τις σημαντικότερες εμπορικές θαλάσσιες διαδρομές του πλανήτη αυξήθηκε χθες Πέμπτη επιπλέον 2,9% ή 291 δολ. στα 6.794 δολ. ή 323% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν και 4.432 δολ. πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών που είναι 2.362 δολάρια. Οι εκπρόσωποι των φορτωτών κάνουν λόγο στην επιστολή τους, σύμφωνα με διεθνή ναυτιλιακά μέσα, για μια ναυτιλιακή αγορά «ελαττωματική». Ωστόσο θα πρέπει αν σημειωθεί ότι από την πλευρά των εταιρειών Liners υποστηρίζεται όλο το τελευταίο διάστημα ότι η διαταραχή στη συγκεκριμένη αγορά οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν αυξημένη ρευστότητα λόγω των περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η πανδημία και προχωρούν σε συνεχείς παραγγελίες, που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ