Η πανδημία χτύπησε την οικονομία της χώρας μας σε μια στιγμή που είχε αρχίσει, διστακτικά, να αφήνει πίσω της τη σχεδόν δεκαετή κρίση χρέους που την ταλάνισε. Το αποτύπωμα της κρίσης ήταν ιδιαίτερα βαρύ, καθώς προκάλεσε σημαντική μείωση του εθνικού προϊόντος και μεγάλη αύξηση της ανεργίας. Η συρρίκνωση του εθνικού προϊόντος έφερε στην επιφάνεια μια σειρά διαρθρωτικών προβλημάτων, μεταξύ των οποίων η χαμηλή παραγωγικότητα της εργασίας, αλλά και η ανεπαρκής βιωσιμότητα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. Ανέδειξε επίσης τη ραγδαία δημογραφική συρρίκνωση, η οποία, μολονότι δεν είναι αμιγώς οικονομικό πρόβλημα, έχει ωστόσο σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις. Στο πλαίσιο αυτό, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η χαμηλή ποιότητα της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η ένδεια αυτή αποτυπώνεται στους διεθνείς δείκτες αξιολόγησης του προγράμματος PISA και στις χαμηλές «πτήσεις» των ελληνικών ΑΕΙ στις διεθνείς κατατάξεις πανεπιστημίων. Η σύνδεση είναι ξεκάθαρη. Η χαμηλής ποιότητας δημόσια εκπαίδευση δημιουργεί εργαζόμενους που δεν είναι αρκετά παραγωγικοί, ενισχύοντας την υφιστάμενη αρνητική επίδραση της δημογραφικής συρρίκνωσης στην εθνική οικονομία. Ετσι, δυσχεραίνεται η δυνατότητα της τελευταίας, μέσω της δημιουργίας νέου πλούτου, να χρηματοδοτεί επαρκώς το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και τα δημόσια αγαθά, όπως η υγεία και η εκπαίδευση.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ