Οδικό χάρτη και σαφείς κατευθύνσεις προς την Αττικό Μετρό ώστε ο μεγάλος δημόσιος διαγωνισμός ύψους 1,8 δισ. ευρώ για την κατασκευή της Γραμμής 4 να περάσει στην τελική ευθεία δίνει η τελευταία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αυτό αναφέρουν παράγοντες της αγοράς μελετώντας το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ επί των ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει οι δύο εναπομείνασες στον διαγωνισμό κοινοπραξίες (Ακτωρ και Αβαξ). Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά, το κείμενο της απόφασης «ήρθε να ρίξει φως και να καταρρίψει την αρχική ανησυχία που είχε επικρατήσει περί κινδύνου ματαίωσης του διαγωνισμού την περασμένη εβδομάδα». Οι φόβοι αυτοί εδράζονταν στο ενδεχόμενο το ΣτΕ, αποδεχόμενο τα ασφαλιστικά μέτρα, να αποδέχεται επί της ουσίας ότι αμφότεροι οι συμμετέχοντες πρέπει αυτόματα να αποκλειστούν, αφήνοντας τον διαγωνισμό άνευ διεκδικητών.

Αντιθέτως, όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας διαφαίνεται πως, ενώ το ΣτΕ αναγνωρίζει ξεκάθαρα ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δύο κοινοπραξιών – με βάση τις οποίες έκανε δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα -, κάνει σαφέστατα λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της Επιτροπής Διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Ετσι, σύμφωνα με τις ερμηνείες, η πολιτεία δεν πρέπει να μπει καν στη διαδικασία της ματαίωσης του διαγωνισμού, ο οποίος ήδη διαρκεί τρία χρόνια. Με βάση την απόφαση του ΣτΕ η Αττικό Μετρό έχει τη δυνατότητα να διορθώσει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και να το επανακαταθέσει με προσαρμοσμένη την τεχνική αξιολόγηση των δύο κοινοπραξιών στις υποδείξεις του ανώτατου δικαστηρίου.