Το νέο φορμάτ της Ευρωλίγκας με τις 18 ομάδες από του χρόνου και τις τέσσερις επιπλέον αγωνιστικές δεν μεγαλώνει απλώς το πρόγραμμα αλλά επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους αθλητές με τον κόουτς Μπαρτζώκα να πιάνει το θέμα από εκεί που καίει.

«Μικραίνουν οι καριέρες των παικτών!» λέει με έμφαση και το εξηγεί τεκμηριωμένα:

«Οταν πλέον οι παίκτες αναγκάζονται να παίζουν σε φουλ ρυθμούς ανταγωνιστικά παιχνίδια όλο τον χρόνο, τότε δεν φτάνουν απλά τα όριά τους αλλά φθείρονται και βιολογικά. Ουσιαστικά έχουν πιο σύντομες καριέρες, λόγω τραυματισμών, κόπωσης και άλλων συνθηκών που προέρχονται από το όλο και πιο διευρυμένο πρόγραμμα» λέει ο πρώην τεχνικός της Χίμκι, που αποκαλύπτει και ένα προσωπικό παράδειγμα.

«Οταν κάποια στιγμή είχε ένα πρόβλημα τραυματισμού ένας παίκτης μας, ο Στέφαν Μάρκοβιτς, τον στείλαμε στο Μόναχο σε ένα μεγάλο κέντρο αποθεραπείας. Γυρίζοντας πίσω μετά το τέλος της θεραπείας, μας δήλωσε εντυπωσιασμένος πως εκεί υπήρχαν τουλάχιστον 15-16 παίκτες πρώτης γραμμής, κυρίως από ισπανικές και ρωσικές ομάδες, που υποβάλλονταν σε θεραπείες για αποκατάσταση τραυματισμών και όχι μόνο».

Μαραθώνιος

«Ουσιαστικά, αν καταλάβατε, αυτοί οι παίκτες εξαντλημένοι και έχοντας και θέματα τραυματισμών έκαναν ένα είδος… ρεκτιφιέ για να επανέλθουν δριμύτεροι στην αγωνιστική δράση και να αντέξουν μέχρι το τέλος. Είναι πραγματικά εξαντλητικός αυτός ο μαραθώνιος και ιδιαίτερα για παίκτες που βάζουν και χρόνια στις πλάτες τους, οι τραυματισμοί και η κόπωση είναι σε μεγαλύτερο βαθμό.

Επίσης δεν είναι μόνο η σωματική, αλλά η ψυχολογική κόπωση, θέλει μεγάλη προσοχή το θέμα» επισημαίνει ο έμπειρος τεχνικός, που μόλις τον ρωτάμε τι πιστεύει ότι θα βοηθήσει, έχει άμεση απάντηση:

«Είναι πολλά πράγματα, όπως για παράδειγμα το να έχουν οι ομάδες περισσότερα μέλη στο τεχνικό τιμ, αλλά και γυμναστές, φυσικοθεραπευτές, ψυχολόγους κ.λπ.

Πολύ σημαντικό κομμάτι είναι τα τσάρτερ, που όλο και περισσότερες ομάδες βάζουν σε πολλά ταξίδια τους ή και μόνιμα όπως έχουν κάποιες όπως η ΤΣΣΚΑ Μόσχας, η Μπαρτσελόνα, η Ρεάλ, νομίζω η Φενέρ και ίσως και κάποια άλλη. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο βοηθάει και πόσο χρόνο γλιτώνει μια ομάδα έτσι.

Πρώτα απ’ όλα κερδίζει τη βραδιά του αγώνα που φεύγει αμέσως μετά, ενώ αποφεύγει και τις πολύωρες ανταποκρίσεις σε αεροδρόμια.

Ολα αυτά διευκολύνουν την κατάσταση, απλά δεν λύνουν εντελώς το πρόβλημα».