Ο Μπαλτάζαρ Νόιμαν, διάσημος αρχιτέκτονας της μπαρόκ περιόδου, σχεδίαζε κτίρια στα οποία συνέθετε στοιχεία από τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική, τη ζωγραφική, ακόμη και από την κηποτεχνία. Από αυτόν έδωσε o αρχιμουσικός Τόμας Χένγκελμπροκ (φωτογραφία) το όνομα στο διάσημο σύνολό του Balthasar Neumann Ensemble and  Choir, με το οποίο εμφανίζεται αύριο (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η ίδια αγωνία διακατέχει και τον γερμανό μουσικό, βραβευμένο με το βραβείο Χέρμπερτ φον Κάραγιαν: να συνδυάσει τη μουσική με τις άλλες τέχνες. Και μάλλον τα έχει καταφέρει περίφημα αφού η Χορωδία και το σύνολό του «Μπαλτάζαρ Νόιμαν» έχουν αποστάσει διθυραμβικές κριτικές, όπως εκείνη του περιοδικού Gramophone που έγραψε ότι πρόκειται για «μία από τις 20 καλύτερες χορωδίες του κόσμου». Το μουσικόφιλο κοινό θα έχει την ευκαιρία να τα απολαύσει σε μια βραδιά αφιερωμένη στον πρόσφατα εκλιπόντα Θόδωρο Αντωνίου, όπου θα παρουσιάσουν το «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, υπό τη διεύθυνση του Χένγκελμπροκ. Στο πρόγραμμά τους έχουν τοποθετήσει επίσης τη «Missa Superba» του γερμανού μπαρόκ συνθέτη Γιόχαν Κάσπαρ Κερλ. Τα σολιστικά μέρη ερμηνεύουν η σοπράνο Κάτια Στούμπερ, η άλτο Μάριον Εκσταϊν, ο τενόρος Γιαν Πέτρικα και ο μπάσος Ράινχαρντ Μάιρ.

Η «Missa Superba» του Κερλ αποτελεί ένα λαμπρό δείγμα θρησκευτικού έργου, πιστού στο πνεύμα της γερμανικής μπαρόκ παράδοσης. Σύμφωνα με τον Χένγκελμπροκ, που έχει ερμηνεύσει ζωντανά και έχει ηχογραφήσει δημιουργίες αυτού του ελάχιστα γνωστού γερμανού συνθέτη, πρόκειται για «μια εκπληκτική, μια απίστευτη μουσική» που ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο για το «Ρέκβιεμ».