Μειώνονται αισθητά οι πιθανότητες πρόσληψης νέων δασκάλων και καθηγητών με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα στα σχολεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με τις αλλαγές που έγιναν χθες στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας. Ετσι στο νέο σύστημα διορισμών αυξάνονται τα μόρια του βασικού πτυχίου των δασκάλων και καθηγητών, κάτι που αποτελούσε ένα από τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, των οποίων οι Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) διαδήλωσαν χθες για τρίτη φορά στο κέντρο της Αθήνας.

Το βασικό πτυχίο των εκπαιδευτικών για μόνιμη πρόσληψη θα μοριοδοτείται με 25 μονάδες, ενώ αρχικά είχε 21 μονάδες. Επίσης δίνεται πιθανότητα πρόσληψης σε περισσότερους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στην κατηγορία των ΑμεΑ, καθώς οι προσλήψεις που αφορούν την κατηγορία τους θα περιλαμβάνουν αναπηρία από 50% και άνω και όχι από 76% που αναφερόταν στην αρχική μορφή της διάταξης. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις αλλαγές που ψηφίστηκαν οι υποψήφιοι για πρόσληψη εκπαιδευτικοί θα μοριοδοτούνται ως εξής:

α. Ακαδημαϊκά Προσόντα. 120 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, και συγκεκριμένα:

– Διδακτορικό δίπλωμα: 40 μονάδες.

– Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 20 μονάδες.

– Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 8 μονάδες.

– Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ: 7 μονάδες.

– Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από 1 έως 10, το γινόμενο των μονάδων που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού του πτυχίου, με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο, με συντελεστή δύο μονάδων και πέντε δεκάτων (2,5) της μονάδας και με ανώτατο όριο τις 25 μονάδες. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.

– Αριστη γνώση έως δύο ξένων γλωσσών: 7 μονάδες για καθεμία εξ αυτών.

– Πολύ καλή γνώση έως δύο ξένων γλωσσών: 5 μονάδες για καθεμία εξ αυτών.

– Καλή γνώση έως δύο ξένων γλωσσών: 3 μονάδες για καθεμία εξ αυτών.

– Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α’ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): 4 μονάδες.

– Επιμόρφωση ΑΕΙ ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας, διάρκειας τουλάχιστον 300 ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά μηνών: 2 μονάδες.

Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:

– Εκατόν είκοσι μονάδες κατ’ ανώτατο όριο: μία μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες.

Γ. Κοινωνικά κριτήρια:

– Τρεις μονάδες για κάθε ανήλικο τέκνο, για το οποίο ο υποψήφιος έχει τη γονική μέριμνα και επιμέλεια ή άγαμο και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό τρίτο έτος της ηλικίας ή σπουδάζει σε ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής ή εκπληρώνει τη στρατιωτική του υποχρέωση και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του.

– Αναπηρία 50% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον δέκα έτη, ή τέκνου: το γινόμενο των μονάδων το οποίο προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσοστού αναπηρίας με συντελεστή τεσσάρων δεκάτων (0,4) της μονάδας. Η αναπηρία του υποψηφίου μοριοδοτείται εφόσον δεν οφείλεται κατά κανένα ποσοστό σε ψυχικές παθήσεις.

Τέλος, με τροπολογίες που ψηφίστηκαν εισάγεται 40λεπτο καθημερινό μάθημα «Διατροφική Αγωγή» στο δημοτικό σχολείο, ενώ μειώνεται σταδιακά από το σχολικό έτος 2019-20 στα 22 ο μέγιστος αριθμός νηπίων και προνηπίων και μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας.