Η απάντηση του Νέστορος Ζύγρα στη στήλη «Στίγμα» του Γιώργου Χρ. Παπαχρήστου με τίτλο «Διορίζουν δίχως όρια» που δημοσιεύθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2018.

Κύριε Παπαχρήστο,

Σε δημοσίευμά σας της 30ής Νοεμβρίου 2018, στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», αναφερθήκατε στην εταιρεία ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ Α.Ε. ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, της οποίας τυγχάνω νόμιμος εκπρόσωπος, αφήνοντας υπονοούμενα για επιλήψιμη συμπεριφορά της κατά την ανάληψη και υλοποίηση της σύμβασης για το έργο «Υλοποίηση Αρχαιολογικού Κτηματολογίου: Εργασίες Ψηφιοποίησης (σάρωση, γεωαναφορά, διανυσματοποίηση), Εργασίες Εντοπισμού Ακινήτων/Χώρων/Μνημείων και Εργασίες Πεδίου – Υποέργο 3».

Σχετικά με τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα για την εταιρεία που εκπροσωπώ, επιτρέψτε μου να θέσω υπόψη σας τα ακόλουθα:

1. Ανάληψη έργου και υπογραφή σύμβασης

– Το συγκεκριμένο έργο προκηρύχθηκε το 2012 και επαναπροκηρύχθηκε στις 12-09-2014 με ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων και συνδυαστικά κριτήρια ανάθεσης τη βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς και το προσφερόμενο τίμημα.

– Η ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΑΕΜΓΕ υπέβαλε προσφορά συμμετέχοντας στο σχήμα «Κ/Ξ ΓΕΩΑΝΑΛΥΣΗ Α.Ε. – ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ Α.Ε.Μ.ΓΕ. – POLYLINE Α.Ε.». Με την ευκαιρία επιτρέψτε μου να σας διευκρινίσω πρώτον ότι η αναφορά όλων των μελών της Κ/Ξ στον τίτλο της είναι κατά νόμο υποχρεωτική, και άρα εύλογο το μακροσκελές της ονομασίας της, και δεύτερον ότι η Κ/Ξ δεν έχει Διευθύνοντα Σύμβουλο αλλά Διαχειριστή – αναπληρωτής του οποίου έχω οριστεί.

– Η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού και αξιολόγησης προσφορών καθώς και η επιτροπή εξέτασης προσφυγών του έργου ορίστηκαν με Υπουργικές Αποφάσεις τον Οκτώβριο του 2014 (ΥΑ ΥΠΠΟΑ / ΓΔΑΠΚ / ΔΑΑΠ / 275688 / 161034 / 1558 / 27-10-2014 και ΥΑ ΥΠΠΟΑ / ΓΔΑΠΚ / ΔΑΑΠ / 275686 / 161032 / 1557 / 27-10-2014).

– Η αποδοχή της εισήγησης της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού και αξιολόγησης προσφορών και η ανακήρυξη της προσφοράς μας ως επικρατέστερης έγινε δεκτή με την ΥΠΠΟΑ / ΓΔΑΠΚ / ΔΔΕΑΜΤΠΠΑ / ΤΔΕΑΜΑΚ / 134481 / 81970 / 3191 / 254 / 21-04-2016 από τον Υπουργό κ. Α. Μπαλτά.

– Στη συνέχεια, η σύμβαση ανάθεσης υπογράφηκε στις 03/07/2017 από την Υπουργό κυρία Λ. Κονιόρδου.

Η προαναφερθείσα διαδικασία σύναψης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων είναι σύμφωνη με το εθνικό και το κοινοτικό δίκαιο και εφαρμόζεται υποχρεωτικά, όπως κάθε φορά ισχύει, από όλο τον δημόσιο τομέα εδώ και δεκαετίες.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, η Κ/Ξ δεν «κέρδισε» τον διαγωνισμό τον Ιούνιο του 2017, όπως αναφέρετε στο δημοσίευμά σας, αλλά στις 12-09-2014, όταν υπέβαλε την άρτια τεχνική και τη χαμηλότερη οικονομική προσφορά. Τον Ιούλιο του 2017 απλά ολοκληρώθηκε η διοικητική διαδικασία του διαγωνισμού και, όπως ήταν φυσικό, η σύμβαση υπογράφηκε από την τότε αρμόδια Υπουργό. Επομένως το έργο δεν χαρίστηκε στην Κ/Ξ από την κυρία Κονιόρδου, όπως σκοπίμως αφήνετε να εννοηθεί, αλλά το κέρδισε δίκαια με βάση τη, σε ανύποπτο από την Υπουργία της κυρίας Κονιόρδου χρόνο, υποβολή της προσφοράς της σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό.

2. Ελεγχος των όρων της σύμβασης. Οπως σε όλες τις δημόσιες συμβάσεις, ο έλεγχος και η έγκριση των παραδοτέων διεξάγονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής Εργου (ΕΠΠΕ), που στην προκειμένη περίπτωση ορίστηκε από την Αναθέτουσα Αρχή, ύστερα από κλήρωση, με την Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟΑ / ΓΔΑΠΚ / ΔΔΕΑΜΤΠΠΑ / ΤΔΕΑΜΑΚ / 229271 / 148486 / 5055 / 1496 / 19-06-2017.

Η ΕΠΠΕ υποστηρίζεται στο έργο της από Ομάδα Αυτεπιστασίας, η συγκρότηση της οποίας ανάγεται στην προ της δημοσίευσης της διακήρυξης περίοδο και η οποία διεξάγει τους ποιοτικούς ελέγχους των παραδοτέων του έργου και τις επιμετρήσεις των προς τιμολόγηση ποσοτήτων εργασιών.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, το έργο θα εγκριθεί, θα παραληφθεί και θα αποπληρωθεί ύστερα από σχετική εισήγηση της ΕΠΠΕ, όπως αυστηρά προβλέπεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και κανένα γραφείο Υπουργού δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ΕΠΠΕ με οποιονδήποτε τρόπο σε αυτή της την αρμοδιότητα.

Επομένως οι αναφορές σας περί ελέγχου του μπαμπά από την κόρη είναι αόριστες, εντελώς αβάσιμες και αστήρικτες. Καμιά παρόμοια αρμοδιότητα δεν της έχει εκχωρηθεί, ούτε βέβαια θα μπορούσε να της εκχωρηθεί, διότι μια τέτοια ενέργεια θα ήταν παράνομη. Αν εσείς γνωρίζετε κάτι σχετικό, μπορείτε να το δημοσιεύσετε.

Αν όμως εννοείτε ότι έγιναν και γίνονται άνωθεν παρεμβάσεις στο έργο της ΕΠΠΕ, πράξεις προσβλητικές και για τα ίδια τα μέλη της ΕΠΠΕ, σας προκαλούμε να αποκαλύψετε άμεσα τα σχετικά στοιχεία που διαθέτετε.

Κύριε Παπαχρήστο,

Η ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΑΕΜΓΕ, Εταιρεία Μελετών και Γεωπληροφορικής, ιδρύθηκε το 1996 και μέχρι σήμερα έχει υλοποιήσει με επιτυχία πολλές δεκάδες δημόσιων συμβάσεων χωρίς να χρειαστεί τη βοήθεια κανενός γραφείου Υπουργού ή πολιτικού παράγοντα. Εχει επίσης υλοποιήσει δεκάδες συμβάσεις (20 τουλάχιστον την τελευταία τριετία) για λογαριασμό φορέων της EE, τις οποίες ανέλαβε σε έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Αναγνωρίζουμε ανεπιφύλακτα το δικαίωμά σας για άσκηση κριτικής στην πολιτική ηγεσία, αλλά δεν ανεχόμαστε, χάριν αυτού, να σπιλώνετε την εταιρεία μας, χωρίς κανένα στοιχείο και με μοναδικό δήθεν τεκμήριο τη θητεία συγγενούς ενός εκ των μετόχων της σε γραφείο Υπουργού. Τέτοιες αβάσιμες αναφορές και υπαινιγμοί κατά της ελληνικής ιδιωτικής επιχειρηματικότητας, που κερδίζει επάξια στον διεθνή ανταγωνισμό έργα αυξημένης τεχνογνωσίας, πληγώνουν την αξιοπιστία των θεσμοθετημένων διαδικασιών και των θεσμών που τόσο ανάγκη έχει η χώρα.

3. Τέλος, σχετικά με τις αναφορές σας ότι η κυρία Αντιγόνη Ζύγρα δήθεν:

– Κατέχει στη ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΑΕΜΓΕ θέσεις προφανώς αναντίστοιχες με τις σπουδές της ® Συμμετέχει στη διοίκηση μιας εκ των εταιρειών της Κ/Ξ

– Ο μπαμπάς έχει μια οικογενειακή επιχείρηση και μια Κ/Ξ, θέτω υπόψη σας τα ακόλουθα:

– Η κυρία Αντιγόνη Ζύγρα είναι Οικονομολόγος, απόφοιτος του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (το βασικό της πτυχίο), ιδιότητα πλήρως συμβατή και αναγκαία για την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας. Η θέση της, μετά την πρόσφατη παραίτησή της από την εταιρεία, καλύφθηκε επίσης από στέλεχος με παρόμοια τυπικά προσόντα.

– Οπως ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει από τα κατατεθειμένα στο ΓΕΜΗ έγγραφα, η κυρία Αντιγόνη Ζύγρα δεν συμμετέχει στη Διοίκηση της εταιρείας.

– Η ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΑΕΜΓΕ δεν είναι οικογενειακή επιχείρηση αλλά Ανώνυμη Εταιρεία, την πλειοψηφία των μετοχών της οποίας δεν κατέχει ο γράφων.

– Στην Κ/Ξ συμμετέχουν άλλες δύο εταιρείες.

Νέστωρ Ζύγρας

Νόμιμος Εκπρόσωπος της ΓΕΩΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Η απάντηση της Παρί Χριστοδουλοπούλου, Διευθύντριας του Πολιτικού Γραφείου  του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνου Στρατή.

Κύριε Παπαχρήστο,

Σε απάντηση δημοσιευμάτων σας της 30ής Νοεμβρίου και 1ης Δεκεμβρίου 2018 στη στήλη σας «Στίγμα» στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», σας γνωρίζουμε ότι η κυρία Αντιγόνη Ζύγρα του Νέστoρος προσελήφθη αρχικώς ως μετακλητή διοικητική υπάλληλος στο Πολιτικό Γραφείο του Υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου στις 16-07-2018 (ΦΕΚ 482/Υ.Ο.Δ.Δ./2018), θέση από την οποία παραιτήθηκε στις 28-08-2018 (ΦΕΚ 628/Υ.Ο.Δ.Δ./2018). Ακολούθως, στις 29-08-2018 (ΦΕΚ 658/Υ.Ο.Δ.Δ./2018) προσελήφθη ως μετακλητή διοικητική υπάλληλος στο Πολιτικό Γραφείο του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνου Στρατή.

Οπως σαφώς προκύπτει από τις ημερομηνίες, δεν τίθεται κανένα θέμα ταυτόχρονου διορισμού της κυρίας Ζύγρα σε δύο θέσεις του Δημοσίου.

Παράλληλα, τα καθήκοντα της κυρίας Ζύγρα στο Πολιτικό Γραφείο του Υφυπουργού Πολιτισμού Κωνσταντίνου Στρατή απορρέουν από την ιδιότητά της ως οικονομολόγου με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην πολιτιστική διαχείριση. Η ενασχόλησή της ουδεμία σχέση έχει με τα ψηφιακά έργα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η ανταπάντηση του Γιώργου Χρ. Παπαχρήστου στις επιστολές

του Νέστορος Ζύγρα και της Παρί Χριστοδουλοπούλου.

Προφανώς ο κ. Ζύγρας άλλα διάβασε και άλλα κατάλαβε. Το δημοσίευμα δεν αναφέρει πουθενά ούτε υπονοεί ότι ο διαγωνισμός για το αρχαιολογικό κτηματολόγιο ήταν «στημένος». Ολο το δημοσίευμα που τον αφορά ως Κοινοπραξία αναφέρεται στο δήθεν ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς.

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά για να μη χάσουμε την μπάλα που πέταξε στην εξέδρα ο επιστολογράφος μας: ο διαγωνισμός (για την ψηφιακή αποτύπωση του αρχαιολογικού κτηματολογίου) ξεκίνησε το 2014. Ολοκληρώθηκε το 2017. Το απίθανο κατ’ εμέ είναι ότι διατείνεται πως η Κοινοπραξία του κέρδισε τον διαγωνισμό το 2014, διότι υπέβαλε την αρτιότερη προσφορά, δηλαδή με την υποβολή του φακέλου και μόνο. Αν ήταν έτσι, δεν θα γίνονταν διαγωνισμοί πουθενά. Θα αρκούσε η κατάθεση των υποψηφιοτήτων. Η αποδοχή της εισήγησης της επιτροπής κρίσεως έγινε τον Απρίλιο 2016 από τον Α. Μπαλτά. Η σύμβαση υπεγράφη 15 μήνες μετά, από τη μεγάλη μας τραγωδό υπουργό Λυδία Κονιόρδου. Τότε και μόνον υπάρχει ανάδοχος. Οταν υπογράφεται μια σύμβαση. Γιατί χρειάστηκαν τρία σχεδόν χρόνια (Σεπτέμβριος 2014 – Ιούλιος 2017) για να ολοκληρωθεί η διαδικασία; Γραφειοκρατία απλώς ή κάτι άλλο που μου διαφεύγει, και δεν με διαφωτίζει και ο επιστολογράφος μου;

Οσον αφορά τώρα την κόρη του, κυρία Αντιγόνη Ζύγρα, διορίστηκε ως οικονομολόγος στο γραφείο Τσακαλώτου τον Ιούλιο του 2018. Παραιτήθηκε μετά 40 μέρες (28/08/2018). Την επομένη ακριβώς (29/08/2018) προσελήφθη από την υπουργό Μυρσίνη Ζορμπά και αμέσως αποσπάσθηκε στο γραφείο του υφυπουργού Στρατή. Τυχαίες οι ημερομηνίες; Με τόσο καλή δουλειά στο Υπουργείο Οικονομικών γιατί πάει τρεχάλα στο Υπουργείο Πολιτισμού; Επίσης είναι η επιστημοσύνη της Αντιγόνης Ζύγρα, η οποία κάνει την υπουργό Πολιτισμού με το που διορίζεται εκείνη να διορίσει αμέσως την κόρη του αναδόχου του αρχαιολογικού κτηματολογίου στο γραφείο του υφυπουργού της;

Ούτε ο μπαμπάς, αλλά ούτε και η διευθύντρια του γραφείου του υφυπουργού λύνουν αυτή την απορία…

Τέλος, όντως, κατά το τυπικό, είναι η Επιτροπή Παρακολούθησης που ελέγχει το έργο και όχι το γραφείο Υπουργού. Ομως θα συμφωνήσουν, υποθέτω, μαζί μου ότι είναι τουλάχιστον παράδοξο στο γραφείο Υπουργού ή του Υφυπουργού να υπηρετούν συγγενείς πρώτου βαθμού αναδόχων έργων που εκτελούν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου.

(Τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα για την πτυχιακή της Αντιγόνης Ζύγρα αντλήθηκαν από τον προσωπικό της λογαριασμό στο LinkedIn – αν δεν την αντιπροσωπεύουν, δεν ευθύνομαι εγώ…).