Λάτρης της ταχύτητας και των γρήγορων αυτοκινήτων, με ενεργή συμμετοχή σε αγώνες. Ο Μάριος Ηλιόπουλος επέλεξε την ταχύτητα και στην θάλασσα, ελέγχοντας τη Seajets με τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στον κόσμο, όπως υποστηρίζει ο ίδιος. Φύση εκρηκτικός χαρακτήρας, όπως φάνηκε στην έντονη δημόσια αντιπαράθεση που είχε με την Τράπεζα Πειραιώς στην προσπάθεια του να αποκτήσει πέρυσι, χωρίς επιτυχία, τον όμιλο της Attica Group.

Ο λόγος για τον Μάριο Ηλιόπουλο, συνιδρυτή και υπεύθυνο στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης στην εταιρεία SeaJets, ο οποίος από σήμερα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΕΚ μετά την απόφαση του Δημήτρη Μελισσανίδη να αποχωρήσει.

Μάριος Ηλιόπουλος: Seajets και η ακτοπλοΐα

Η Seajets εξυπηρετεί συνολικά 50 λιμάνια, διαθέτοντας περισσότερες από 400 συνδέσεις από Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη και Βόλο για τις Κυκλάδες και το Αιγαίο.

Δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυτιλίας από το 1989 ενώ ξεκίνησε επίσημα ως επιβατική γραμμή το 2002, διαθέτοντας σήμερα έναν σύγχρονο στόλο ταχύπλοων πλοίων (όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της). Ο στόλος της αποτελείται από 29 πλοία εκ των οποίων τέσσερα συμβατικά και 25 ταχύπλοα, σύμφωνα πάντα με την ιστοσελίδα της.

Πριν λίγα χρόνια ο Μάριος Ηλιόπουλος αποφάσισε να επεκταθεί και στην κρουαζιέρα, αποκτώντας έξι κρουαζιερόπλοια την περίοδο της πανδημίας. Σχέδια που μέχρι σήμερα δεν προχώρησαν. Αυτή τη στιγμή, φέρεται να ελέγχει τέσσερα εξ αυτών καθώς δυο τα πούλησε με κέρδος, ένα σε μια γαλλική εταιρεία και το άλλο στη Celestyal.

Η κρουαζιέρα που δεν ξεκίνησε ακόμη

Tα τρία από τα εναπομείναντα τέσσερα κρουαζιερόπλοια είναι αγκυροβολημένα στην Πάτρα και τον Πειραιά ενώ το Goddess of night (πρώην Costa Magica), το οποίο επρόκειτο να ξεκινήσει δρομολόγια στο Αιγαίο σαν κρουαζιερόπλοιο, μάλλον άλλαξε ρότα.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα ίδρυσε και την εταιρεία κρουαζιέρας Neonyx Cruises η οποία επρόκειτο να ξεκινήσει κρουαζιέρες από τον Πειραιά προς τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, το Τσεσμέ της Τουρκίας.

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά το πλοίο –που σύμφωνα με το ΜarineTraffic βρίσκεται στο Μπρίντεζι της Ιταλίας- ναυλώθηκε για δυο χρόνια σε ξένο δημόσιο οργανισμό και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των στελεχών του στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Πάντως στο site της Neonyx Cruises o ενδιαφερόμενος δεν μπορεί να κάνει κρατήσεις.

Ο Μάριος Ηλιόπουλος

Η αποτυχία με την Attica και η «μικρή» συμφωνία

Ο Μάριος Ηλιόπουλος έντονα ανταγωνιστικός στην ακτοπλοΐα απέκτησε ταχύπλοα από τους ανταγωνιστές ενώ δεν δίστασε να καταθέσει πρόταση στην Τράπεζα Πειραιώς πέρυσι για την εξαγορά της ΑΝΕΚ ώστε να μην περάσει στον έλεγχο της Attica Group.

Η πρόταση του όμως απορρίφθηκε.

Η Τράπεζα Πειραιώς με επίσημη ανακοίνωση στο ΧΑ ανέφερε πέρυσι τον Ιούνιο τα εξής:

«Μολονότι ξενίζει ο χρονισμός της πρότασης των εταιρειών σας, καθώς η εν εξελίξει συγχώνευση της AΝΕΚ με την Attica Group είναι δημοσίως γνωστή ήδη από το Σεπτέμβριο 2022, μελετήσαμε διεξοδικά τα επιμέρους στοιχεία και όρους ισχύος της πρότασής σας για την εξαγορά του δανεισμού και ορισμένων μετοχών της εταιρείας AΝΕΚ, καθώς και τις πληροφορίες που θέσατε υπ’ όψιν μας.

Η εξέταση της πρότασής σας έγινε υπό το πρίσμα των εν ισχύι πιστωτικών και συναλλακτικών πολιτικών και διαδικασιών καθενός από τους δανειστές -αποδέκτες της πρότασής σας. Στη βάση αυτή – και σύμφωνα με σχετική ανάλυση του συμβούλου μας – κρίθηκε ότι η υποβληθείσα πρότασή σας είναι, σε όρους ανακτώμενης αξίας, υποδεέστερη από την υπό υλοποίηση συμφωνία μεταξύ Attica Group και AΝΕΚ και παράλληλα εμφανίζει σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο ολοκλήρωσης (execution risk), οπότε δεν αποτελεί βιώσιμη εναλλακτική λύση στην υπόθεση της AΝΕΚ».

«Αβεβαιότητα»

Και συνεχίζει η Πειραιώς στην ίδια ανακοίνωση: «ενδεικτικά αναφερόμαστε στην αβεβαιότητα της χρηματοδότησης του προτεινόμενου τιμήματος, καθώς και στην προϋπόθεση διενέργειας due diligence, διαδικασία η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί για την πρόταση της Attica Group. Σημειώνουμε περαιτέρω, πως η πρότασή σας δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τις σημαντικές ταμειακές ανάγκες της AΝΕΚ προς τρίτους πιστωτές, ούτε περιλαμβάνει σχεδιασμό για την ομαλή μετάβαση και απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας λόγω δυνητικής λήξης της κοινοπραξίας AΝΕΚ – Superfast (operational risk).

Ως εκ τούτου, η πρότασή σας δεν πληροί τα απαραίτητα κριτήρια για να αποτελέσει αναλήψιμο πιστωτικό και επιχειρηματικό κίνδυνο και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Διευκρινίζεται ότι την επιστολή αυτή την απευθύνουμε ως Εκπρόσωπος των Ομολογιούχων του από 29.03.2017 Κοινοπρακτικού Δανείου της εταιρείας AΝΕΚ Α.Ε., εκ μέρους όλων των ομολογιούχων δανειστών».

Ωστόσο φέτος πλησίασε πάλι την Attica Group και αφού δεν κατάφερε την «μεγάλη» συμφωνία έκανε μία «μικρότερη. Απέκτησε από την Attica το Ε/Γ-Ο/Γ Skiathos Express (νυν Iolkos) που είναι δρομολογημένο στις Σποράδες και έτσι έχει το μονοπώλιο στη συγκεκριμένη γραμμή καθώς μαζί με το Super Star εξυπηρετεί τα δρομολόγια από Βόλο για Σκιάθο-Σκόπελο-Αλόννησο.

Την ίδια ώρα η Attica ναύλωσε από την SeaJets το Caldera Vista το οποίο θα δρομολογήσει στη γραμμή Ταγγέρη-Αλχεθίρα όπου έχει ήδη έντονη παρουσία με τα πλοία «Maroco Sun» και «Maroco Star».

Στόλος δεξαμενοπλοίων και αναφορές στον διεθνή Τύπο

Στην Ακτή Μιαούλη λένε ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει στόλο δεξαμενοπλοίων ενώ άλλες πηγές αναφέρουν ότι σε ορισμένα από αυτά συνεργάζεται με τον Δημήτρη Μελισσανίδη. Δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου το 2020 ενέπλεξαν σε υποθέσεις ελέγχου για πιθανή παραβίαση των νόμων του Office Of Foreign Assets Control (OFAC) αναφορικά με την παραβίαση των κυρώσεων κατά της Βενεζουέλας.

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν όμως η εμπλοκή του σε μία πολυετή ασφαλιστική περιπέτεια.

Όλα ξεκίνησαν το 2011, όταν το πετρελαιοφόρο πλοίο Brillante Virtuoso, ιδιοκτησίας του Μάριου Ηλιόπουλου, τυλίχτηκε στις φλόγες κατά το πέρασμά του από τη διώρυγα του Σουέζ, σε απόσταση 20 μιλίων από το λιμάνι του Άντεν στην Υεμένη.

Ακολούθησε μία πολυετής διαδικασία και δικαστική αντιπαράθεση, όπου πρωταγωνίστησαν ο Ηλιόπουλος και η ασφαλιστική εταιρεία που είχε την ευθύνη για το συγκεκριμένο πλοίο. Μάλιστα, ο καπετάνιος του πλοίου είχε επικαλεστεί ότι δέχτηκε επίθεση από πειρατές αμέσως μετά το περιστατικό.

Ο εφοπλιστής είχε επικαλεστεί από την πλευρά του ότι υπήρχαν σημάδια από σφαίρες στο πλοίο, βασιζόμενος σε πόρισμα πραγματογνωμόνων του Ντουμπάι που ισχυρίστηκε ότι είχαν εξετάσει το καράβι.

Ωστόσο η Εβδομαδιαία Έκθεση Πειρατείας τον Ιούλιο του 2011 από τον τότε επικεφαλής της Ναυτικής Ένωσης με έδρα τη Σομαλία, είχε αναφέρει ότι δεν υπήρχε κανένα στοιχείο που να παραπέμπει σε επίθεση από ρουκέτα ή πυρά από όπλα.

Από την πλευρά της η ασφαλιστική Talbot Underwriting, μία από τις μεγάλες εταιρείες στον κλάδο, είχε υποβάλει μήνυση κατά του Έλληνα εφοπλιστή, κατηγορώντας τον για απάτη, με τον ίδιο να δηλώνει λίγο αργότερα ότι «καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται».

Το Bloomberg

Μεταξύ άλλων, το Bloomberg, σε παλαιότερο δημοσίευμά του, είχε αναφέρει ότι ο Ηλιόπουλος είχε συλληφθεί στο Λονδίνο, κατά την έξοδο από το δικαστήριο όπου εξεταζόταν η πολύκροτη υπόθεση. Για την ιστορία, ο Ηλιόπουλος αξίωνε αποζημίωση 77 εκατομμυρίων ευρώ από την ασφαλιστική για τη ζημιά που είχε υποστεί το δεξαμενόπλοιο.

Η υπόθεση έλαβε τέλος το 2019, όταν ο δικαστής Νάιτζελ Τίαρ που είχε εξετάσει την υπόθεση, έκρινε ότι ο εφοπλιστής είχε οργανώσει σχέδιο επίθεσης ανδρών που παρίσταναν τους πειρατές, στο πλοίο, προκειμένου να εισπράξει αποζημίωση, όπως ανέφερε σε σχετικό δημοσίευμά του το Bloomberg, τον Οκτώβριο του 2019.

Ο δικαστής που εξέτασε την υπόθεση έκρινε πως το 2011 ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, όπως και επτά λιμενοφύλακες της Υεμένης, παρασύρθηκαν σε μια συνωμοσία στα ανοιχτά της ακτής της Υεμένης.

«Τα κίνητρα των ενόπλων δεν ήταν να κλέψουν ή να ζητήσουν λύτρα για το πλοίο ή να ληστέψουν το πλήρωμα, αλλά να βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να διαπράξει απάτη εις βάρος των ασφαλιστικών εταιρειών».

Δικηγόροι της Suez Fortune και της ασφαλιστικής εταιρείας Talbot Underwriting Ltd. που κέρδισε την υπόθεση, δεν απάντησαν την περίοδο εκείνη σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε το Bloomberg με τα οποία ζητούσε να σχολιάσουν την απόφαση.