Σε μια πολυτελή έπαυλη στην Βάρη κατοικούσε ένας 47χρονος Ιταλός, που αναζητείτο ως αρχηγός μιας εγκληματικής οργάνωσης που εμπλέκεται στο λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών, με κέρδη που υπερβαίνουν τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια, και συνελήφθη στην Βάρκιζα.

Ο 47χρονος Ιταλός, που συνελήφθη κατόπιν εκτέλεσης διεθνούς εντάλματος σύλληψης που εκκρεμούσε σε βάρος του, θα οδηγηθεί το Σάββατο (30/3) στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και τη Δευτέρα αναμένεται να περάσει την πόρτα της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών.

Στα social media ήταν ιδιαίτερα ενεργός και ανέβαζε συχνά στιγμιότυπα από την υπερπολυτελή ζωή που έκανε.

«Είναι απλά shipbroker»

Ωστόσο, ο γνωστός δικηγόρος και φίλος του 47χρονου Έρικ με δηλώσεις του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης δίνει νέα τροπή στην υπόθεση λέγοντας πως ο συλληφθείς είναι απλά broker των ναύλων και είχε συλληφθεί παλαιότερα στο Ντουμπάι για την ίδια υπόθεση αλλά αφέθηκε ελεύθερος μετά από δίκη.

«Είμαστε φίλοι με τον Έρικ, επικοινώνησα με τη γυναίκα του και μου είπε ότι για την ίδια υπόθεση τον είχαν σταματήσει στο Ντουμπάι πριν από μερικούς μήνες γιατί είχε ένταλμα.

Πέρασε από δική στο Ντουμπάι αλλά απαλλάχθηκε γιατί φάνηκε πως ήταν απλά διαχειριστής των ναύλων», εξηγεί ο κ. Μαρακάκης.

Σύμφωνα με το διεθνές ένταλμα σύλληψης που υπήρχε σε βάρος του (είχε εκδοθεί ερυθρά αγγελία από την INTERPOL), «η εν λόγω οργάνωση, ως ιδιοκτήτρια δεξαμενοπλοίων, υπό την κάλυψη νομιμοφανών ναυτιλιακών εταιρειών, φόρτωνε προϊόντα πετρελαίου από λιμάνια της Λατινικής Αμερικής και επετύγχανε την ιδιοποίησή τους κατά τη μεταφορά τους, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα».

Πώς δρούσαν οι λαθρέμποροι

Οι λαθρέμποροι, κατά τις Αρχές, είχαν δικά τους πετρελαιοφόρα πλοία ή ναύλωναν από ναυτιλιακές εταιρείες για να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο από την Λατινική Αμερική.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αγόραζαν συσκευές αναγνώρισης και δορυφορικούς αναμεταδότες από παροπλισμένα πλοία που ήταν σε λιμάνια της Ινδίας και του Πακιστάν και τα τοποθετούσαν στα δικά τους πλοία που φόρτωναν καύσιμα σε λιμάνια της Βενεζουέλας.

Μετά τον απόπλου τους και αφού έβγαιναν στην ανοιχτή θάλασσα, άλλαζαν την αναγνώριση και απενεργοποιούσαν τον αναμεταδότη. Έτσι χάνονταν τα ίχνη του δεξαμενόπλοιου, και το φορτίο περνούσε στη κατοχή τους.

Στη συνέχεια το πωλούσαν σε συνεργάτες τους εφοπλιστές, εξαπατώντας τους νόμιμους ιδιοκτήτες του φορτίου καυσίμων.

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για τη σύλληψη

«Από την Υποδιεύθυνση Αναζητήσεων Αρχείου και Ταυτοτήτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, συνελήφθη χθες, Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, κατόπιν ενδελεχών ερευνών, σε περιοχή της Βάρκιζας, αλλοδαπός, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διεθνικού χαρακτήρα, με έδρα χώρα της Λατινικής Αμερικής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εκδοθείσα ερυθρά αγγελία από την INTERPOL και με πληροφορίες από Αρχές του εξωτερικού, ο αλλοδαπός ήταν ηγετικό μέλος της οργάνωσης, η οποία δραστηριοποιούνταν στο λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών διεθνώς.

Η εν λόγω οργάνωση, ως ιδιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων, υπό την κάλυψη νομιμοφανών ναυτιλιακών εταιριών, φόρτωνε προϊόντα πετρελαίου από λιμάνια της Λατινικής Αμερικής και επετύγχανε την ιδιοποίησή τους κατά τη μεταφορά τους, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα.

Ειδικότερα, προμηθεύονταν συσκευές δορυφορικής αναμετάδοσης και αναγνώρισης από ακινητοποιημένα πλοία που βρίσκονταν σε λιμάνια της Ασίας, τις τοποθετούσαν στα δεξαμενόπλοιά τους, και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τις απενεργοποιούσαν, καταφέρνοντας να εξαπατήσουν τους ναυλωτές.

Το παράνομο οικονομικό όφελος της οργάνωσης εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α., ζημιώνοντας τόσο τους ναυλωτές όσο και το κράτος τους».