Η έννοια του ταξιδιού στο χρόνο έχει γοητεύσει τους ανθρώπους για χιλιάδες χρόνια, αλλά ήταν πάντα ένα έργο μυθοπλασίας, μέχρι τώρα.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πραγματικά στοιχεία ταξιδιού στο χρόνο, αν και σε μικροσκοπικό επίπεδο. Οι Till Bohmer και Thomas Blochowicz είναι οι κύριοι συγγραφείς μιας νέας μελέτης, η αναστρεψιμότητα του χρόνου κατά τη γήρανση των υλικών, η οποία δημοσιεύεται στο Nature Physics.

Η έρευνα των δύο ερευνητών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία επικεντρώνεται στο «ανακάτεμα» του χρόνου στη δομή ορισμένων υλικών όπως το γυαλί. Ουσιαστικά αποδεικνύεται ότι ο χρόνος δεν συμπεριφέρεται με ακριβώς γραμμικό τρόπο. Η μελέτη αυτή, λοιπόν, εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο η σύνθεση των υλικών αλλάζει με την πάροδο του χρόνου.

Τι έδειξαν οι δομές του γυαλιού

Το γυαλί διαθέτει μια από τις πιο συναρπαστικές δομές από όλα τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθημερινά. Αντί να ακολουθούν πιο παραδοσιακές μοριακές δομές, τα μόρια του γυαλιού βρίσκονται διαρκώς σε νέες θέσεις. Ως εκ τούτου, το γυαλί αντιστρέφει συνεχώς τον χρόνο σε μοριακό επίπεδο.

Για να δοκιμαστεί αυτή η ιδέα, οι δομές γυαλιού παρακολουθήθηκαν με τη χρήση σκεδαζόμενου φωτός λέιζερ και έτσι οι επιστήμονες παρατήρησαν τα δείγματα γυαλιού να αναμορφώνονται σε νέες διατάξεις.

«Οι μικροσκοπικές διακυμάνσεις στα μόρια έπρεπε να καταγραφούν με τη χρήση μιας υπερευαίσθητης βιντεοκάμερας. Δεν μπορείς απλώς να παρακολουθείς τα μόρια να κουνιούνται», δήλωσε χαρακτηριστικά ο καθηγητής Thomas Blochowicz.

Λόγω του τρόπου με τον οποίο το γυαλί κινείται εσωτερικά, δεν είναι δυνατόν οι επιστήμονες να πουν αν οι αλλαγές συμβαίνουν προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Πρόκειται για μια συναρπαστική σκέψη – και ενώ δεν θα κάνει τους ανθρώπους να μπορέσουν να ταξιδέψουν στον χρόνο – σίγουρα θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο όλοι μας σκεφτόμαστε για ορισμένα υλικά που χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Γυρίζει πίσω ο χρόνος;

Μάλιστα, αυτή η έρευνα έρχεται μετά τη δημοσίευση μιας μελέτης, η οποία θα μπορούσε να αλλάξει την αντίληψή μας για το τι θα μπορούσε να είναι θεωρητικά δυνατό όσον αφορά στο ταξίδι στο χρόνο. Στην ουσία, η έρευνα αποκλείει την ιδέα ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να γυρίσει πίσω στον χρόνο. Η μελέτη υποστήριξε ότι ο χρόνος στο Σύμπαν μπορεί να πάει μόνο προς μία κατεύθυνση και όλα αυτά χάρη σε μια έρευνα για το φως και τη σχέση του με άλλα αντικείμενα.

Επειδή ο χρόνος ως έννοια διαμορφώνεται πλέον με αυτόν τον τρόπο, ότι δηλαδή μπορούμε να κινηθούμε στο σύμπαν μόνο γραμμικά προς τα εμπρός, η νέα έρευνα δείχνει ότι το να πηγαίνουμε πίσω στον χρόνο είναι κάτι το αδύνατο. Η ταχύτητα του φωτός συχνά αλλάζει όταν περνάει μέσα από ένα σημείο επαφής, αλλά η πραγματική κατανομή του τι συμβαίνει, δεν έχει γίνει ποτέ γνωστή με βεβαιότητα, σύμφωνα με πληροφορίες από το Independent.