Φαίνεται ότι η περίοδος… χαράς, με την παρατεταμένη καλοκαιρία, προς ανακούφιση όλων όσοι σκέπτονται (δικαιολογημένα) το υψηλό κόστος θέρμανσης, έφτασε στο τέλος της.

Η πρώτη κρούση της χειμερινής περιόδου είναι γεγονός, με την αισθητή πτώση της θερμοκρασίας, ενώ σε αρκετές βόρειες και ορεινές περιοχές της χώρας οι πολίτες είδαν… κυριολεκτικά άσπρη μέρα.

Αυτό σημαίνει, ότι για άλλους άμεσα και για άλλους αργότερα, η «επιστράτευση» ή η προμήθεια των αντιολισθητικών αλυσίδων, μπαίνει στον προγραμματισμό.

Τι ισχύει με τις αντιολισθητικές αλυσίδες

Κι εδώ έρχεται ένα άλλο ζήτημα… Τόσο με την περσινή κακοκαιρία «Μπάρμπαρα», όσο κυρίως με την «Ελπίδα» το 2022, όταν εκδόθηκαν ειδικές οδηγίες από τη Γενική Γραμματεία της Πολιτικής Προστασίας, δημιουργήθηκαν αρκετές παρερμηνείες, σε σχέση με το τι προβλέπει η νομοθεσία για την υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών μέσων.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε έκδοση διευκρινιστικής ανακοίνωσης, με την οποία ξεκαθάρισε ότι οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν στο όχημά τους αλυσίδες (ή οποιοδήποτε άλλο αντιολισθητικό μέσο) μόνο όταν εκδοθούν αποφάσεις από τις αρμόδιες αρχές (Αστυνομικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις Τροχαίας, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας).

Συνεπώς, οι αλυσίδες ή τα άλλα αντιολοσθητικά μέσα θα πρέπει να μπαίνουν στο πορτμπαγκάζ των αυτοκινήτων μόνο όταν οι αρμόδιες αρχές δώσουν σχετικό σήμα. Από εκεί και πέρα οι ελεγκτικές αρχές οφείλουν να διεξάγουν οπτικό έλεγχο αναφορικά με την ύπαρξη τους.

Οι παραβάτες θα τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 26 και 27 του άρθρου 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999), δηλαδή με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ.

Το διοικητικό πρόστιμο μπορεί να καταβληθεί εμπρόθεσμα μειωμένο κατά 50% (επομένως μειώνεται στα 40 ευρώ), επισημαίνεται και στη νομοθεσία.