Όταν σταματάμε σε ένα φανάρι με το αυτοκίνητο θα πρέπει να απομακρύνουμε το αριστερό μας πόδι από το πεντάλ, προκειμένου να μην… βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Είναι αλήθεια, πως συνεχώς η δημοφιλία των αυτοκινήτων με τρία πεντάλ εξασθενεί, με ολοένα και περισσότερους οδηγούς να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα αυτόματα.

Σε λίγα χρόνια, τα αυτοκίνητα δίχως συμπλέκτη θα αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα στους δρόμους ανά τον κόσμο. Μέχρι, ωστόσο, να συμβεί αυτό, καλό είναι να γνωρίζουμε πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε στον συμπλέκτη δίχως να επισπεύδουμε τη φθορά του και να πληγώνουμε την τσέπη μας.

Πρόκειται για μια φθορά που εντείνεται ειδικά αν κάνουμε άσκοπη χρήση του αριστερού πεντάλ την ώρα που βρισκόμαστε σε κόκκινο φανάρι και περιμένουμε να ανάψει πράσινο για να ξεκινήσουμε.

Το μεγάλο λάθος που κάνουμε όλοι περιμένοντας στο φανάρι

Συγκεκριμένα, πολλοί οδηγοί, είτε από άγνοια, είτε από απροσεξία, είτε από βιασύνη να ξεκινήσουν γρήγορα, συνηθίζουν να έχουν το πόδι τους κολλημένο στο πεντάλ του συμπλέκτη.

Σύμφωνα με το Car and Motor, με αυτό τον τρόπο, ωστόσο, φθείρουν το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει άσκοπα το βολάν.

Πέρα από τη ζημιά που προκαλείται, ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί και ατύχημα. Αυτό διότι, αφήνοντας κάποια σχέση στο κιβώτιο ενώ είμαστε σταματημένοι, υφίσταται το σενάριο να γλιστρήσει το πόδι μας από τον συμπλέκτη και να σημειωθεί σύγκρουση.

Καλό είναι, λοιπόν, όταν σταματάμε το φανάρι να βγάζουμε την ταχύτητα που έχουμε και στο κιβώτιο και να κρατάμε το αριστερό μας πόδι μακριά από το πεντάλ του συμπλέκτη.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι πολλοί που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών, έχουν επίσης την κακή συνήθεια να ακουμπούν το πόδι τους στο συμπλέκτη και όταν το αυτοκίνητο κινείται. Πρόκειται, επίσης, για μια συνήθεια που επίσης φθείρει τον δίσκο του συμπλέκτη και το ρουλεμάν χωρίς να το αντιλαμβάνονται.

Πρέπει να γνωρίζουμε μια ζημιά στο σετ του συμπλέκτη είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα, με το κόστος επισκευής να κυμαίνεται μεταξύ 400-500 ευρώ και άνω.