Η Hyundai περνάει στην αντεπίθεση με το νέο Kona, το οποίο κάνει ήδη τα πρώτα του βήματα στην ελληνική αγορά. Το κορεάτικο μοντέλο δείχνει να έχει δεχθεί μια καταιγίδα σχεδιαστικού εκμοντερνισμού, με την τεχνολογική καινοτομία να δίνει παρόν και τη γκάμα των κινητήρων να ανοίγει την παλέτα της, σε ένα ακόμη πιο διευρυμένο κοινό. Σαφώς, ο εξηλεκτρισμός είναι το στοιχείο που κυριαρχεί.

Το νέο Kona ανήκει στην κατηγορία των B-SUV, με πρωταγωνιστή την μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (EV) ενώ η γκάμα συμπληρώνεται από τις εκδόσεις EV (βασική ή μεγάλης αυτονομίας), τις πλήρως υβριδικές (HEV), αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά KONA, το νέο μοντέλο έχει μοναδικές αναλογίες με αυξημένες διαστάσεις. Με βάση την έκδοση EV, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ.

Προσφέρει αναβαθμισμένη οδική του συμπεριφορά με πιο premium χαρακτηριστικά και χαρακτηριστική άνεση στον ανοιχτό δρόμο με το μήκος του αμαξώματος να αγγίζει τα 4,36 μ., που συναγωνίζεται σε διαστάσεις αυτοκίνητα της αμέσως υψηλότερης κατηγορίας C-segment.

Ιδιαίτερα άνετη είναι η καμπίνα του, όπου θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις πέντε επιβάτες, ενώ το τεράστιο άλμα έχει γίνει στον χώρο αποσκευών με 466 λίτρα όγκο.

Ξεχωρίζει η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

Το ολοκαίνουργο KONA ανεβάζει τη συνδεσιμότητα σε επόμενο επίπεδο με συνεχείς ενημερώσεις λογισμικού Over-the-Air (OTA), επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να εξοικονομήσουν κόστος και να συντηρήσουν τα αυτοκίνητά τους με το πιο πρόσφατο λογισμικό.

Το ολοκαίνουριο KONA μπορεί να κλειδωθεί, να ξεκλειδωθεί και να εκκινήσει μέσω του Digital Key 2 Touch, χρησιμοποιώντας επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) σε έξυπνα τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Το KONA δεύτερης γενιάς είναι εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS, όπως το Driver Status Monitor (DSM) που χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο, το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) που βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης, το  Blind-spot View Monitor (BVM) που μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.

Οι βασικές Mild Hybrid εκδόσεις φέρουν βενζινοκινητήρα ενός λίτρου και 120 ίππων, το Hyundai Kona Hybrid εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,6 λίτρων και υβριδικό σύστημα ισχύος 141 ίππων και το ηλεκτροκίνητο Kona Electric θα αποδίδει στη βασική εκδοχή του πιθανότατα 157 ίππους με μπαταρία χωρητικότητας 48,4 kWh και αυτονομία έως 360 χλμ. Θα υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση long range 218 ίππων με μπαταρία 65,4 kWh και έως 514 χλμ.

Η εφαλτήρια εκδοχή είναι αυτή με τον  3κύλινδρο 1.0 T-GDI των 120 ίππων και των 200 Nm, που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι σασμάν ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες.

Ειδικότερα η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του, το KONA Electric προσφέρει εντυπωσιακά αυξημένη αυτονομία στα 490 χιλιόμετρα.  Στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης το νέο μοντέλο προσφέρει ένα πληθωρικό πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου κ.α.

Στην ελληνική αγορά το νέο Kona κοστίζει από 26.290 ευρώ για την ήπια υβριδική έκδοση τους ενός λίτρου με τους 120 ίππους, ενώ τα σπορ μοντέλα της σειράς N Line από 35.590 ευρώ (δεν έχουν οριστεί ακόμη οι τιμές των ηλεκτρικών Kona).