Στις 17 Σεπτεμβρίου 2014 ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης δήλωνε ότι ο Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας «από το Γκάζι ως τη Κηφισιά, είναι έργο με σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουμε τελειώσει τις μελέτες και τη διαβούλευση με τα οχτώ δημοτικά συμβούλια των δήμων από τους οποίους διέρχεται».

Τι μας έλεγε δηλαδή τότε το Υπουργείο Περιβάλλοντος; Ότι ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά-Γκάζι είναι έργο «ώριμο» για να προχωρήσει και να υλοποιηθεί.

Αν υπήρχε συνέπεια λόγων και έργων θα έπρεπε χρόνια τώρα να έχουμε… ποδηλατοπλημμύρα, αφού κανονικά θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ο λεγόμενος Βόρειος άξονας, ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά-Γκάζι. Είναι βέβαιο ότι εκατοντάδες πολίτες θα είχαν ενθαρρυνθεί να μετακινούνται με ποδήλατο αν υπήρχε αυτή η συνεχής ποδηλατική υποδομή – ο ποδηλατόδρομος μήκους 17, 8 χλμ.

Τι έγινε; Μεσολάβησαν σχεδόν 9 χρόνια και δεν έχει κατασκευαστεί ούτε ένα…μέτρο από τον Βόρειο Άξονα.

Και στις 5 Απριλίου 2023 κατά τη συνάντηση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Ν. Ταγαρά και τον Γ. Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ε. Μπακογιάννη, αντικείμενο της συζήτησης ήταν η «επιβεβαίωση της υψηλής ωριμότητας του έργου, του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα», ενώ προσδιορίστηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες «για την άμεση εκκίνηση δημοπράτησης και υλοποίησης του έργου.

Δέκα χρόνια τώρα δηλαδή η Περιφέρεια και το Υπουργείο Περιβάλλοντος μας λένε πως το έργο του Βόρειου Ποδηλατικού είναι…«ώριμο», μόνο που δεν λέει να κατασκευαστεί. «Ώριμα» έργα αλλά ανώριμα λόγια δυστυχώς…

Στην κρίση τη δική σας αν αυτή η ολιγωρία, η καθυστέρηση υλοποίησης ενός σημαντικού περιβαλλοντικού έργου θεωρείται πρόοδος…

Α, και μία λεπτομέρεια που ίσως πέρασε απαρατήρητη:

Στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής για τον Βόρειο Ποδηλατικό Άξονα, στις 5 Απριλίου, υπήρχε και ένας χάρτης με το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλατόδρομων Αττικής. Στον χάρτη είναι ο Βόρειος Άξονας, ο Νότιος, ο ποδηλατόδρομος Νότιας Αττικής (ο παραλιακός), ο ποδηλατόδρομος Αγ.Ανάργυροι –Λαύριο-Σούνιο και ο ποδηλατόδρομος Μετρό Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη/Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου – Μετρό Ευαγγελισμός.

Η απορία είναι βεβαίως πού είναι το περίφημο Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου (μελέτη του ΕΜΠ) που είχε ενταχθεί στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και είχε μήκος 226 χλμ; Αυτό το δίκτυο προέβλεπε δεκάδες ποδηλατόδρομους, σχεδόν σε όλες τις κεντρικές λεωφόρους της Αττικής. Τι έγινε λοιπόν; Ξεκίνησαν οι εκπτώσεις; Και «βαφτίστηκαν» ως Μητροπολιτικό Δίκτυο 5 ποδηλατικοί άξονες;