Στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο – ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.

Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια καλεί εμπλεκόμενα πρόσωπα για συμπληρωματικες καταθέσεις.

Που επιρρίπτει ευθύνες ο επιθεωρητής Λάρισας

Στο μεταξύ ο επιθεωρητής Λάρισας Δημήτρης Νικολάου φέρεται με την κατάθεσή του να επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας. «Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα», είπε.

«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος (απογευματινός σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…».

«Δεν ξέρω αν υπήρχε πρόβλημα στη φωτοσήμανση»

Ο εν λόγω επιθεωρητής υπενθυμίζεται ότι αμέσως μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια ενός μήνα γιατί «είχε πρόβλημα με τη μέση του».

Ο 63χρονος επιθεωρητής, στην ίδια κατέθεση, που διέρρευσε, -όπως και οι διαλόγοι του σταθμάρχη από το σύστημα ενδοεπικοινωνίας, πριν και μετά τη σύγκρουση των τρένων-, και την οποία έδωσε στις 2 το μεσημέρι της 3ης Μαρτίου στην ανακρίτρια Λάρισας, αναφέρει επίσης, ότι δεν είχε ενημέρωση αν στις 28 Φεβρουαρίου 2023, υπήρχε πρόβλημα στη φωτεινή σηματοδότηση. Ο ίδιος ανέφερε ότι επί σειρά ετών «και στην άνοδο και στην κάθοδο δε λειτουργούσαν τα φώτοσήματα, ήταν μονίμως κόκκινα. Άρα για να αναχωρήσει κάθε αμαξοστοιχία, έπρεπε να επιδοθεί από τον σταθμάρχη στον εκάστοτε μηχανοδηγό υπόδειγμα ειδοποίησης 1001. Από τα μέσα Νοεμβρίου του 2022 παραδόθηκε από τις εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ και ΆΛΣΤΟΝ η φωτεινή σηματοδότηση αλλά κάποιες στιγμές παρουσίαζε προβλήματα».

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ)