Τρικυμιώδεις παραμένουν οι σχέσεις των επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης του Περάματος και της κινεζικής διοίκησης του ΟΛΠ.

Οι κινέζοι της COSCO απαντώντας στις διαμαρτυρίες των επιχειρήσεων της ΝΕΒ υποστηρίζουν ότι έχουν αναβαθμίσει τις υποδομές στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Ωστόσο με κοινή ανακοίνωσή τους ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και η Ενωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩΜΗΧΠΕ) καταγγέλλουν τη διοίκηση του ΟΛΠ ότι ψεύδεται. Είναι μοναδική η κινεζική ικανότητα να παρουσιάζουν το μαύρο άσπρο και την καταστροφική δράση της COSCO/ΟΛΠ ως αναπτυξιακή, τονίζουν τα δύο σωματεία.

Η δήλωση αυτή της COSCO/ΟΛΠ ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα αναβάθμισης στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος αποτελεί αναίσχυντο ψεύδος παραπλάνησης της κοινής γνώμης, υποστηρίζουν οι δύο εργοδοτικοί φορείς της ναυπηγοεπισκευής.

Η πραγματικότητα είναι διαφορετική σύμφωνα με τους ναυπηγοεπισκευαστές, καθώς όπως υποστηρίζουν η ανακατασκευή προβλητών οδοστρωμάτων, αντλιοστασίων, υποσταθμών ηλεκτροδότησης και υποπαραχωρούμενων βιομηχανικών χώρων κ.λπ. προβλεπόταν να έχει ολοκληρωθεί εντός 35 μηνών. Σήμερα, έπειτα από 25 μήνες, έχει ολοκληρωθεί η τσιμεντόστρωση μόνο στη δυτική προβλήτα της Ναυπηγοεπισκεαυστικής Βάσης (ΝΕΒ) Περάματος εκτάσεως μόλις 7.000 τ.μ. και μάλιστα χωρίς τις αναγκαίες παροχές υδροδότησης, ηλεκτροδότησης και προβλεπόμενους γερανούς σταθερής τροχιάς, απολύτως αναγκαίους για αποδοτικές εργασίες επισκευής πλοίων.

Δηλαδή σε 25 μήνες η τσιμεντόστρωση έχει καλύψει ένα ελάχιστο μέρος της συνολικής έκτασης των 170.000 τ.μ. της ΝΕΒ Περάματος. Με αυτούς τους ρυθμούς για την ολοκλήρωση της τσιμεντόστρωσης θα απαιτηθούν 607 μήνες ή 65 χρόνια, σχολιάζουν σκωπτικά οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστικών σωματείων.

Επίσης οι επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευής καταγγέλλουν ότι πραγματικός απώτερος στόχος τους είναι η καταστροφή της ναυπηγοεπισκευής για να εξασφαλίσουν νέους χώρους για τα εμπορευματοκιβώτια, αδιαφορώντας για τις αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες των παραλιμένιων δήμων.

Το «Non paper».

Επισημαίνεται ότι ο ΟΛΠ σε «non paper» που κυκλοφόρησε υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η ΟΛΠ AE επενδύει έγκαιρα στη ναυπηγοεπισκευαστική υποδομή με πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος, ως βασική προτεραιότητα στο αναπτυξιακό σχέδιο του λιμανιού. Από το 2016 έχουν πραγματοποιηθεί μια σειρά από επενδύσεις και επιτεύγματα, ξεκινώντας από τη νέα πλωτή δεξαμενή με την ονομασία «Πειραιάς ΙΙΙ», χωρητικότητας 80.000 τόνων, η οποία έχει εξυπηρετήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 100 πλοία. Η νέα πλωτή δεξαμενή εξασφάλισε τη δυνατότητα ελλιμενισμού για επισκευή των μεγάλων τοπικών ακτοπλοϊκών πλοίων και πλοίων τύπου Panamax, που στο παρελθόν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν μόνο από τα ναυπηγεία της Τουρκίας ή άλλων χωρών.