Για το μετρό του Πειραιά που εγκαινιάσθηκε επισήμως χθες Δευτέρα μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα Mega» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Από τις δύο χθες το μεσημέρι  οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό.

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και πολίτες. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους με τη λειτουργία των παραπάνω σταθμών προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Αλλάζει ο Πειραιάς

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Αχ. Καραμανλής μίλησε σχετικά με το νέο έργο της πόλης.

«Ο Πειραιάς γίνεται μία πόλη πιο ανθρώπινη, με ένα μέσο μοντέρνο, καθαρό και βιώσιμο. Το δεύτερο πιο σημαντικό είναι το πόσο εντυπωσιακός είναι ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο» σχολίασε ο υπουργός.

Παραμένοντας στον σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, ο υπουργός μίλησε για τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των έργων και συγκεκριμένα για ένα ψηφιδωτό που αποσπάστηκε και επανατοποθετήθηκε, αλλά και τα παλιά υδραγωγεία που επίσης είναι εμφανή μέσα στον σταθμό.

«Αυτό δείχνει μια επιστημοσύνη που δεν την συναντάς σε πολλά μέρη του κόσμου» είπε χαρακτηριστικά και τόνισε πως όλα αυτά τα ευρήματα μπορεί να τα δει κανείς πριν «κόψει» εισιτήριο καθώς βρίσκονται στην αρχή του σταθμού.

Για την επέκταση της γραμμής 4

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό. «Είναι έργα δύσκολα, όμως είναι έργα που πρέπει να κάνουμε και έχει κατασκευαστικό χρονοδιάγραμμα 7 με 8 χρόνια» δήλωσε.

Τόνισε πως το 33 με 35% των μετακινήσεων στην πόλη πρέπει να γίνονται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Ο προαστιακός έχει ενισχυθεί αισθητά, εν καιρώ πανδημίας αυξήσαμε το στόλο στα λεωφορεία, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο…χρειάζεται βελτίωση γιατί η καθημερινότητα των επιβατών έχει συνεχώς απαιτήσεις» συμπλήρωσε ο υπουργός.

Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη

«Η Θεσσαλονίκη είναι ένα έργο που έχει περάσει από χίλια κύματα, είναι σαν το γιοφύρι της Άρτας» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Εξήγησε πως τα ζητήματα με την αρχαιολογία έχουν ξεπεραστεί και η κυβέρνηση απέδειξε πως μπορούν οι σταθμοί να συνυπάρχουν με τα αρχαιολογικά ευρήματα, σημειώνοντας πως το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό τέλος του 2023.

Σχετικά με το πρόβλημα των λεωφορείων που επίσης ταλανίζει την πόλη ανέφερε πως το «2019 είχαμε 239 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, σήμερα με τη σύμπραξη και του ιδιωτικού τομέα είμαστε σχεδόν στα 440, δεν είναι αρκετά, κάνουμε συνεχείς προσπάθειες για ενίσχυση του στόλου».

Επισήμανε παράλληλα πως πρέπει να σταματήσουμε «να βλέπουμε τον ιδιώτη ως μπαμπούλα». «Σεβόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα των μέσων μεταφοράς, αυτό όμως δεν σημαίνει πως όπου παρατηρούνται ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα, και έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτη και έχει αποδειχθεί πως έχει πάει πολύ καλά» προσέθεσε ο υπουργός.

Για το έργο Πατρών – Πύργου

Ολοκληρώνοντας ο υπουργός αναφέρθηκε και στο οδικό δίκτυο Πατρών – Πύργου αποκαλύπτοντας πως θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες.

«Έχουμε δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα, είναι ένα έργο που γίνεται από την Ολυμπία Οδό…υπολογίζουμε πως το μεγαλύτερο κομμάτι θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024» είπε.