H ηλεκτροκίνηση εισέρχεται με γοργούς ρυθμούς και στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων. Τα νέα φορτηγά πριζώνονται, αποκτούν υβριδικές εκδοχές, κερδίζουν το στοίχημα με την ταχεία φόρτιση και τις αυτονομίες. Ήδη η αγορά φορτηγών αλλάζει άρδην και αυτό αποτυπώνεται στις πρόσφατες εκθέσεις και παρουσιάσεις νέων μοντέλων, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν πλέον τα εξηλεκτρισμένα φορτηγά ( με αμιγώς ηλεκτροκίνηση ή υβριδικές εκδόσεις). Σαφώς, την παράσταση κλέβουν τα βαρέα φορτηγά, μιας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να λύσουν δυνατούς γρίφους, με εξισώσεις που περιλαμβάνει δοσμένα δεδομένα, όπως το βάρος του οχήματος αλλά και το ωφέλιμο φορτίο, το οποίο δεν πρέπει να «πληγεί» στον βωμό της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα, η Mercedes παρουσίασε ένα πρώτο δείγμα γραφής, με το ηλεκτρικό της φορτηγό, το  eActros LongHaul , που μεταξύ άλλων, εντυπωσιάζει με την αυτονομία η οποία μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 800 χιλιόμετρα!

Το νέο φορτηγό έχει ιδιαίτερα ανθεκτικές μπαταρίες οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν κύκλο ζωής έως 10 χρόνια και πάνω από 1.2 εκατομμύρια χλμ! Το όχημα βαρέων βαρών, το eActros LongHaul, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2024.

Τα πρώτα προ παραγωγής φορτηγά, μικτού βάρους 40 τόνων, υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές και οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks προγραμματίζουν να ξεκινήσουν φέτος δοκιμές του ηλεκτρικού φορτηγού στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Το eActros LongHaul θα προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης υψηλής απόδοσης – το λεγόμενο «megawatt charging». Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks προετοιμάζει κι άλλες εκδόσεις του eActros – ειδικότερα το eActros 300 και το eActros 400 – ενώ ήδη ένα άλλο, μικρότερο, ηλεκτρικό φορτηγό, το eEconic για δημοτική χρήση αποτελεί το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής. Στόχος της Mercedes-Benz Trucks έως το 2030 να διαθέτει μια ευρεία γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών ρύπων.

Επίσης, στην πλούσια σε εκθέματα ηλεκτρικά φορτηγά – βαν, ελαφρά και βαρέα – στην IAA TRANSPORTATION η MAN παρουσιάζει ένα νέο, ηλεκτρικό φορτηγό,  το νέο MAN eTruck, το οποίο θα τεθεί σε τροχιά παραγγελιών για τους πρώτους πελάτες από το 2024.

Το νέο φορτηγό έχει ως επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση, όντας προσανατολισμένο στο μέλλον: οι υψηλές δυνατότητες φόρτισης με σύντομους χρόνους φόρτισης καθιστούν το ηλεκτρικό φορτηγό κατάλληλο για βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με ημερήσια αυτονομία μεταξύ 600 και 800 χιλιομέτρων, ακόμη και έως 1.000 χιλιόμετρα αργότερα.

Renault παρουσίασε στο Ανόβερο, μεταξύ άλλων, το Trafic Van E-Tech Electric που διαθέτει πληθώρα εκδόσεων, δεν υπολείπεται σε τομείς χώρου φόρτωσης και επιδόσεων σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης – ντίζελ και έχει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία.

Το Trafic Van E-TECH Electric προσφέρεται σε μήκος 5,08 ή 5,48μ. ενώ ο όγκος του χώρου φόρτωσης (σε έκδοση κλειστού van) κυμαίνεται από 5,8 έως τα 8,9μ3. Κινείται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 90kW, ικανότητα έλξης 750 κιλών και ωφέλιμο φορτίο έως 1,1 τόνου.   Η μπαταρία των 52kW εξασφαλίζει αυτονομία 240χλμ. βάσει WLTP

Επίσης,  η Renault έκανε αίσθηση με ένα κινητό …ξενοδοχείο, ένα όχημα αναψυχής, το Hippie Caviar Motel, που πατάει στο Kangoo L2 E-Tech Electric. Το αναφέρει ως 5άστερο ξενοδοχείο σε τροχούς, ιδανικό για αποδράσεις, διανυκτερεύσεις και όσους επιθυμούν να έχουν  άνετους με όλα τα κονφόρ μεγάλους χώρους διαβίωσης στις μετακινήσεις τους.

Η τούρκικη Karsan παρουσίασε ένα λεωφορείο υδρογόνου, το e-ATA Hydrogen που γεμίζει σε επτά λεπτά και μεταφέρει έως και 95 επιβάτες και έχει αυτονομία πάνω από 500 χλμ. Επίσης, το VW ID. Buzz Cargo κέρδισε τον τίτλο του «Διεθνούς Van της Χρονιάς».