Η Mercedes-Benz δημιουργεί ένα υπέροχο ηλεκτρικό χωροδικτύωμα, με ηλεκτρικά μοντέλα που «πιάνουν» τις καλύτερες θέσεις, στην πλέον, πλούσια σε επιλογές κατηγορία των μικρών, μικρομεσαίων SUV που κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά. Πρόσφατα, η γκάμα της ενισχύθηκε από την EQA 300 4MATIC ( μετά την EQA 250), όπου την κίνηση του την φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες – ένας σε κάθε άξονα – για να χριστεί αυτομάτως σε τετρακίνητο (4matic όπως «στερεότυπα» τα χαρακτηρίζει).

Το νέο, άνετο και premium ( με πολυτελή «αέρα) μοντέλο κερδίζει από τις συμπαγείς διαστάσεις του, την μινιμαλιστική σχεδίαση του, με αρκετές καμπύλες και μια ενιαία, μάσκα, στην οποία δεσπόζει το αστέρι, ενώ, το εσωτερικό του προάγει την τεχνολογική υπεροχή, με συστήματα συνδεσιμότητα και ευμεγέθεις οθόνες, που η εξοικείωση με αυτές δεν ξεπερνούν τα λίγα λεπτά.

Εκτός από τα γνώριμα δεδομένα ( άνεση, εξοπλισμός, πολυτέλεια και ποιότητα κύλισης) η προσοχή μας εστιάστηκε στα ενεργειακά του αποθέματα, μιας και το υποψήφιο αγοραστικό κοινό «παιδεύεται» και αμφιταλαντεύεται με το καίριο ερώτημα «πόση αυτονομία έχω, πως θα το φορτίζω».

Με γνώμονα την αυτονομία, ταξιδέψαμε για περισσότερο από 500 χλμ, εντός Ελλάδος, σε επαρχιακό δίκτυο, αυτοκινητόδρομο και σε αστικό περιβάλλον.

Το  καλοστημένο Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC, προσφέρει πληθώρα επιλογών – χάρη στις εξατομικευμένες επιλογές οδήγησης, Sport, Comfort, Eco κα. – οπότε, ο οδηγός έχει στο χέρι τους τις ενεργειακές ανάγκες του οχήματος. Με τον κατασκευαστή να αναφέρει, ότι, για κάθε 100 χλμ, απαιτούνται 17,6 κιλοβατώρες και με φουλαρισμένο το …ρεζερβουάρ μπαταριών, η αυτονομία των 400 – 410 χλμ, μας ενθάρρυνε ώστε να αποδράσουμε εκτός πρωτεύουσας, να αναρριχηθούμε σε ορεινές – και απαιτητικές σε ενέργεια – διαδρομές, ενώ, ο αυτοκινητόδρομος θα μας έδινε μια σαφή εικόνα για την κατανάλωση και αν «ροκανίζει» την αυτονομία σε σημείο που να …ιδρώνουν τα χέρια μας.

Στα ήρεμα επαρχιακά δρομάκια, με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Eco, η κατανάλωση έπεφτε ακόμη και κάτω από τις 10 κιλοβατώρες ανά 100 χλμ, ενώ, σε κατηφορικές διαδρομές η ανάκτηση ενέργειας ήταν απόλυτα χρήσιμη. Στον αυτοκινητόδρομο, μπορείς να κινείσαι – αν δεν θες να βλέπεις την αυτονομία να απομειώνεται με ταχείς ρυθμούς – με 120 ή και 130 χλμ/ώρα ενώ, σε αστικό περιβάλλον, έχεις το αβαντάζ της απόλυτης οικονομικής οδήγησης. Η τελική του αγγίζει τα 160χλμ/ώρα ενώ, τα 0-100χλμ/ώρα είναι υπόθεση 7΄΄!

Φέρει συσσωρευτή ιόντων λιθίου των 66,5 kWh και με τις μικτές διαδρομές που διανύσαμε, η αυτονομία των 360- 380 χιλιομέτρων είναι απόλυτα εφικτή (Το εργοστάσιο δίνει 411-438 χλμ). Η Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC μπορεί να φορτιστεί σε οικιακό ταχυφορτιστή 11 kW απαιτεί πέντε ώρες και 45 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή (DC) 100 kW ανακτά το 80% της ενέργειας σε μόλις 32 λεπτά.

Εν κατακλείδι, η EQA στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, «ξεκλειδώνει» με την μεγάλη του αυτονομία τον ταξιδιάρικο ρόλο του, μέσα από ένα άρτιο τεχνολογικά μοντέλο.