Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βάζουν πιο βαθιά το …μαχαίρι της ηλεκτροκίνησης, με πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την περαιτέρω διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, παρά την κρίση ( ελλείψες μικροτσιπ και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία), που έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις αυτοκίνητων. Ηδη αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες διαμορφώνουν το ηλεκτροκίνητο «πορτφόλιο» τους, ενόψει των αυστηρών μέτρων, όπως της ΕΕ, για δραματική μείωση των ρύπων, έως το 2030. Ηδη η Nissan ανακοίνωσε ότι, από το 2023 δεν θα παρουσιάσει κανένα νέο μοντέλο με αμιγώς κινητήρα εσωτερικής καύσης ( βενζίνη ή ντίζελ) και πλέον, τα λανσαρίσματα της θα αφορούν μοντέλα που θα συνδυάζονται με υβριδικά σχήματα, κάτω από το καπό ή αμιγώς ηλεκτρικά. Όπως η ίδια έχει αναφέρει, η νέα εποχή κινητικότητας της μεγάλης ιαπωνικής φίρμας προβλέπει το εξής: Το 75% του μείγματος πωλήσεών της στην Γηραιά Ήπειρο  να είναι «εξηλεκτρισμένο» έως το 2026, με φιλοδοξία να φτάσει το 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, η Nissan οδεύει προς ένα «εξηλεκτρισμένο» μέλλον, με την Ευρώπη να πρωτοστατεί. «Έχουμε δημιουργήσει μια σαφή κατεύθυνση μέσω του Ambition 2030 και με τη νέα μας «εξηλεκτρισμένη» γκάμα  ανοίγουμε πραγματικά το δρόμο για ένα βιώσιμο μέλλον» ανέφερε ο Γ. Καρτιέ, Πρόεδρος της  Nissan AMIEO.

Όπως αναφέρει η ιαπωνική φίρμα, φέτος, είναι η χρονιά που η Nissan θα προσφέρει ακόμη περισσότερες λύσεις, στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Ήδη με την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στο Juke, του e-POWER στο Qashqai και στο X-Trail και με το λανσάρισμα του EV Ariya στα τέλη του καλοκαιριού η ιαπωνική φίρμα θα ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών.

Η ηλεκτρική επανάσταση στα αυτοκίνητα  κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος μιας και η δημοφιλής κατηγορία των SUV αλλά και των crossovers αποκτούν αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις – ή plug in υβριδικές – με χιλιάδες υποψήφιους αγοραστές να συνδυάζουν τα αγαπημένα τους μοντέλα στην συγκεκριμένη κατηγορία με την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Σαφώς, η συνεχής άνοδο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων βασίζεται στην παρουσία της Tesla, σε παγκόσμιο επίπεδο, η επιθετική ηλεκτρική «εποχή» της VW,  αλλά  και το μεγάλο ηλεκτρικό επίτευγμα των Hyundai-Kia. Επίσης, η Stellantis ( Peugeot, Citroen, Opel, FIAT κ.α.) δείχνουν τα «δόντια» τους στον ανταγωνισμό, ενώ, ισχυρή είναι και η παρουσία του Renault Group αλλά και της BMW Group.

Η Mercedes τρέχει με χίλια την ηλεκτροκίνηση

Η Mercedes, έχοντας μια μεγάλη παλέτα εξηλεκτρισμένων μοντέλων, το 2021, κατάφερε να σπάσει ένα ακόμη ρεκόρ. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid (xEV) μοντέλων της άγγιξαν τις 227.458 μονάδες (+69,3%) εκ των οποίων 48.936 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) της Mercedes-EQ (+154,8%).

Το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών δείχνει να επιτυγχάνεται, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία σημειώνουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ολοένα και περισσότεροι αγοραστές επενδύουν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την έρευνα JATO Dynamics, το 2021 το 6% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, φτάνοντας τα 4,2 εκατομμύρια μονάδες, καταρρίπτονταν το προηγούμενο ρεκόρ, του 2020 με τα 2,01 εκατομμύρια ηλεκτρικά ΙΧ – και το 2019 που είχαν αγγίξει τα  1,40 εκατομμύρια.  Το 2021 και σε σχέση με το 2020 σημειώθηκε αύξηση 108% , ενώ, μέσα σε τρία χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα τριπλασίασαν τις πωλήσεις του.