Η Tesla κατακτά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με γοργούς ρυθμούς. Και αυτό διαφαίνεται και από τις πωλήσεις της, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία του Έλον Μασκ, η πλήρως εξηλεκτρισμένη Tesla παρέδωσε μέσα σε ένα χρόνο, το 2021, έναν αξιοζήλευτο αριθμό αυτοκινήτων, – ρεκόρ για την εταιρεία, που αγγίζει τα 936.172 οχήματα! Και αυτό αν συγκριθεί με το 2020, τότε έχουμε για με γιγάντια  αύξηση κατά 87% όπου το 2020 παρέδωσε 499.647 οχήματα.

Το κορυφαίο μοντέλο της, το Model 3 αποτελεί το …ζεστό ψωμί της φίρμας, όντας το διαβατήριο της για να κερδίζει τις μάχες των πωλήσεων σε πολλές αγορές, όπως και στην Ευρώπη.

Στα χέρια μας είχαμε για λίγες ημέρες, αλλά πολύ καθοριστικές για να διαπιστώσουμε για πρώτη φορά, ότι η συγκεκριμένη φίρμα, αλλάζει το τοπίο της αυτοκίνησης, με ταχείς ρυθμούς.

Το πρώτο που διαπιστώνεις, είναι, ότι ο δαιμόνιος κατασκευαστής δημιούργησε ένα τόσο απλό  (minimal το λέμε) στη σχεδίαση αυτοκίνητο, που συνοδεύεται από ένα πλούσιο τεχνολογικό «οπλοστάσιο», που μπορείς να χειρίζεσαι όσο πιο εύκολα γίνεται. Το επίκεντρο του νέου μοντέλου ξεκινάει από την ευμεγέθη οθόνη, που ουσιαστικά περικλύει όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

Κουμπιά δεν υπάρχουν, τα μπουτόν είναι ελάχιστα και πριν ξεκινήσεις κάνεις ένα μάθημα για το πως πρέπει να το χειρίζεσαι, μέσω της οθόνης και μέσω της εφαρμογής που έχεις κατεβάσει στο κινητό σου.

Πιο τυχεροί δεν μπορούσαμε να είμαστε, αφού, η πρώτη δοκιμή ξεκίνησε από την κορυφαία εκδοχή , την Performance. Στο πίσω τμήμα του οχήματος δεσπόζει η ένδειξη Dual Motor , το αυτοκίνητο πατάει σε ζάντες 20άρες με λάστιχα 235/35 Pirelli P Zero . Στα …hot, σε κερδίζει το σπο πακέτο του κιτ των φρένων , η χαµηλωµένη ανάρτηση ενώ, άξιο αναφοράς ότι αεροδυναµικό αµάξωµα µε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23 και η γυάλινη πανοραµική οροφή – που κάνει τα πάντα μέσα …ηλιόλουστα χωρίς να ενοχλούν – συμπληρώνουν την εικόνα του αμερικάνικου μοντέλου, για το οποίο η φήμη δημιουργήθηκε πριν ακόμη κυκλοφορήσει.

Η μεγάλη οθόνη 15 ιντσών ενεργοποιείται, και το κλειδί του αυτοκινήτου είναι μια απλή κάρτα, που την τοποθετείς στην κολόνα του αυτοκινήτου απλά, για να μπεις και μετά να ενεργοποιήσεις τον ηλεκτροκινητήρα.

Η κορυφαία ταμπλέτα στο κέντρο του οδηγού δεν σε ενοχλεί κατά τη διάρεια της οδήγησης, ενώ, ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της περιμετρικής ορατότητας, όπου οδηγός νιώθει ότι έχει επαφή με όλα τα σημεία του οχήματος, χωρίς παρεμβολές ή κρυφά σημεία.

Το μενού είναι εύχρηστο, ενώ, μπουτόν υπάρχουν μόνο για βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (τα φλας, τους καθαριστήρες, τα αλάρµ και τα ηλεκτρικά παράθυρα . Κοινώς, έχεις ένα αυτοκίνητο χτισμένο επάνω στην φιλοσοφία των tablet, με ένα σύστημα πολυμέσων που είναι από τα πιο εύχρηστα της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Το πακέτο συμπληρώνετι από το σύστηµα αυτόνοµης οδήγησης Auto Pilot, ενώ, μπορούν να γίνουν over-the-air ενημερώσεις, ότι ακριβώς, μπορείς να βλέπεις και στο smartphone. Από το κινητό τηλέφωνο μπορείς να έχεις σημαντικό αριθμό λειτουργιών που να ελέγχεις, την αυτονομία του οχήματος κ.α.

Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που αγγίζει σε μήκος τα 4,7 μέτρα, έχει χώρο για τέσσερις επιβάτες, ενώ, ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 425 λίτρα, πίσω και 117 λίτρα στο εμπρός τμήμα.

Το Model 3 προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις, αλλά η κορυφαία η Performance διαθέτει για την κίνηση του δύο ηλεκτροκινητήρες που εκτοξεύουν την ισχύ στους 513 ίππους!

Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων στην πράξη φανερώνει ένα εκρηκτικό μείγμα που το αντιλαμβάνεσαι μόλις πατήσει το γκάζι, και επιθυμείς να δεις τις επιδόσεις του από πρώτο χέρι. Απλά, αν βυθίσεις το δεξί σου πόδι γρήγορα, το σώμα σου κολλάει στο κάθισμα, και αμέσως διαπιστώσεις ότι όντως, τα 0-100χλμ/ώρα μπορούν να συμβούν σε 3,7 ΄΄, ενώ, με το rolling start, αυτός ο χρόνος πέφτει στα 3,3”.

Κινείσαι σε ένα αυτοκίνητο που οι αναρτήσεις του απορροφούν με περίτεχνο τρόπο τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Η τελική της Performance έκδοσης ορίζεται στα 261 χλμ/ώρα.

Στον τομέα της κατανάλωσης, χρειαστήκαμε σε κιλοβατώρες από 14 έως και 22 kWh για κάθε 100 χλμ.  Οπότε, η αυτονομία των 400+ χλμ, είναι εφικτή, ενώ, σε αστική χρήση μπορείς να δεις και 500 χλμ! Κοινώς, ένα ηλεκτρικό που σε εντυπωσιάζει και στον τομέα της αυτονομίας. Η φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί σε ταχυφορτιστή 100kw ή και 150αρι – μπορεί αν φορτίσει σε 33 λεπτά σε ταχυφορτιστή από το 0-80% της χωρητικότητας στην μπαταρία, ενώ, είναι …μύθος να περιμένεις 25- 30 ώρες στην οικιακή πρίζα για να το φορτίσεις πλήρως.

Το εργοστάσιο αναφέρει 567 χλμ, στον κύκλο WLTP. Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης Performance αγγίζει τα 61.990 ευρώ.