Δεν είναι η πρώτη φορά που μια εταιρεία σκέφτεται να δημιουργήσει μοντέλα τα οποία θα κινούνται από την ηλιακή ενέργεια. Όμως, η πρωτοποριακή Ολλανδική εταιρεία, Solar Team Eindhovenπ ου την πρωτολανσάριστηκαν στο κοινό φοιτητές του πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν και ονομαζόταν,  έκανε αίσθηση πριν από λίγες ημέρες όταν έκανε γνωστό, ότι το καινοτόμο μοντέλο τους, το One θα μπει στην παραγωγή το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Συγκεκριμένα, το Lightyear One αποτελεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο αποθηκεύει την ενέργεια του, από τα ηλιακά πάνελ που διαθέτει. Η συγκεκριμένη ενέργεια αποθηκεύεται στις μεγάλες περιεκτικότητας μπαταρίες,  των 60 kWh. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και ίσως να έφερνε και …ταραχή τον γνώριμο κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας: Mπορεί να διανύει, μετά από μια πλήρη φόρτιση  725 χιλιόμετρα, αρκεί  οδηγός που θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να κρατάει “ρυθμό” και να έχει σταθερή ταχύτητα 85 χλμ/ώρα.

Σαφώς, αυτό είναι και το μοναδικό του μειονέκτημα, όπου η μεγάλη αυτονομία μπορεί να συντελεστεί μόνο αν η ταχύτητα του κρατηθεί πολύ χαμηλά στο κοντέρ. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του, το νέο μοντέλο έχει μεγάλη αυτονομία και χάρη στον εξαιρετικό μικρό αεροδυναμικό συντελεστή αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, ενώ, η διαχείριση της ενέργειας και την χαμηλή κατανάλωση ρεύματος, είναι από τις μικρότερες που έχουν επιτευχθεί από ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του – και αυτό που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα – είναι ότι, το One, μπορεί να συλλέγει “τζάμπα” ρεύμα από τα σύγχρονα ηλιακά πάνε, τα οποία φορτίζουν συνεχώς το νέο μοντέλο. Το μεγάλο του μειονέκτημα, ότι, σε περίπτωση που συννεφιάς, τα πράγματα δυσκολεύουν αφού, η φόρτιση του θα μπορεί να γίνει μόνο από παροχή ρεύματος μέσω καλωδίου. Οι κατασκευαστές του αναφέρουν, ότι, βρίσκονται σε φάση προπαραγωγής, ενώ, ευελπιστούν ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει μέσα στο 2022. Όμως, προς το παρόν η εμπορική του επιτυχία φαίνεται ότι θα “φρενάρει” μιας και η τιμή του θα ξεπερνά τις 150.000 ευρώ.

Όμως, αυτό είναι το πρώτο βήμα, αφού, η Lightyear, μετά το One, αναμένεται να λανσάρει ένα πιο οικονομικό μοντέλο, που θα το ονομάσει Two.  Πιθανόν θα είναι ένα μικρότερο μοντέλο, προσανατολισμένο στις αστικές μετακινήσεις, που θα φορτίζεται με ρεύμα από ηλιακά πάνελ.  Το σίγουρο είναι ότι η ηλιακή ενέργεια έχει μπει στο στόχαστρο μικρών κατασκευαστών, που ίσως να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στο εγγύς μέλλον .