Με την ηλεκτροκίνηση να αλλάζει παντελώς το πρόσωπο των αυτοκινητοβιομηχανιών και την ψηφιακή τεχνολογία να έχει εμπλουτίσει όλα τα ταμπλό των καινούργιων μοντέλων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες τρέχουν να προλάβουν τους μεγαλεπήβολους στόχους τους, που θέτει σχεδόν όλη τη γκάμα τους σε τροχιά εξηλεκτρισμού!

Με βασικό πρωταγωνιστή τα ηλεκτρικά μοντέλα, οι φίρμες έχουν σχεδόν διπλασιάσει τις αυτονομίες των μοντέλων τους σε σχέση με πριν από 1-2 χρόνια, πλασάρουν υβριδικά plug – in μοντέλα και αμιγώς ηλεκτρικά σε όλες τις κατηγορίες και υπόσχονται ότι οι μελλοντικές μπαταρίες θα εκτοξεύσουν τις αυτονομίες στα 1.000 χιλιόμετρα, με μια φόρτισης.

Οι προβλέψεις είναι αισιόδοξες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν να τις ακολουθούν πιστά: Η ΕΕ προβλέπει ότι μέχρι το 2025 το 15% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται να κάνουν χρήση της υβριδικής τεχνολογίας, με μέσο όρο CO2 κάτω από τα 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, και το ποσοστό αυτό θα έχει διπλασιαστεί έως το 2030.

Μercedes: To γερμανικό αστέρι παρουσιάσει το ένα μετά το άλλο ηλεκτρικό της μοντέλο – πρόσφατα παρουσίασε τη νέα EQB και την EQS – ενώ, ήδη προσφέρει την EQA, EQC κ.α. Επίσης, ενισχύει συνεχώς την γκάμα των plug-in-hybrid μοντέλων της , όπου έως το τέλος του 2021, θα διαθέτει στη γκάμα τις περισσότερες από 30 νέες εκδόσεις μοντέλων με Plug – in υβριδκή τεχνολογία, από το πιο «μικρό» της μοντέλο της A-Class έως τα μεγάλα της SUV και τις πολυτελείς λιμουζίνες.

BMW: Η BMW Group εφαρμόζει ήδη εδώ και οκτώ χρόνια τον εξηλεκτρισμένο πρόγραμμα της, με πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο το i3. Σήμερα, η φίρμα διαθέτει μια ευρεία γκάμα σε plug in μοντέλα, και αμιγώς ηλεκτρικά. Η βαυαρική φίρμα θεωρεί ότι μέχρι το 2023 θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά Plug – in.

PeugeotΗ γαλλική φίρμα διαθέτει στη γκάμα της ήδη δύο μοντέλα, το e-208 και το e-2008. Πρόκειται για μια εταιρεία που η ηλεκτροκίνηση της έχει μπει στο …αίμα της πριν από 80 χρόνια,  και σήμερα πρωταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα, με τις  αμιγώς ηλεκτρικές και Plug-in Hybrid εκδόσεις της μάρκας. Το φιλόδοξο της σχέδιο, είναι έως το 2023   η γκάμα της Peugeot θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη. Επίσης, σχεδόν οκτώ στα δέκα μοντέλα του ομίλου PSA (Peugeot-Citroen- Opel) θα έχουν έως το 2023 τουλάχιστον μία plug-in υβριδική.

Volkswagen Group : Το Volkswagen Group με αρωγό τα ηλεκτρικά της μοντέλα  ID, το ID3 και το ID4 που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά  έχει υποσχεθεί ότι έως το 2025  θα έχει λανσάρει 25 ηλεκτρικά μοντέλα. Ο τελικός της στόχος να προσφέρει 70 ηλεκτρικά μοντέλα, και οι πωλήσεις αυτών να αγγίζουν έως το 2025 το ένα εκατομμύριο.

Renault: Η Renault έχει ήδη γίνει γνωστή εδώ και πολλά χρόνια στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με το Zoe, που αποτελεί ένα best seller στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων. Εκτός από την ηλεκτροκίνηση η γαλλική φίρμα εμπλουτίσει τα μοντέλα της με την προηγμένη υβριδική της τεχνολογία που ήδη υπάρχει σε αρκετά δημοφιλή μοντέλα της, όπως το νέο Clio. Σήμερα, το Clio E-TECH προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε ποσοστό 80% των αστικών μετακινήσεων, ενώ, καιτο νέο Captur E-TECH Plug-in μπορεί να κινηθεί με 100% ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες κίνησης και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο.