Η ηλεκτροκίνηση δείχνει τον δρόμο του μέλλοντος και οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι μάρτυρες: Σήμερα, στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ, έως το 2025 οι οδηγοί που θα φορτίζουν κάθε βράδυ στο σπίτι τους ή σε δημόσιο ταχυφορτιστή ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια! Από τις χώρες που πρωταγωνιστούν στην Ευρώπη είναι τα τελευταία χρόνια η Νορβηγία, η οποία έχει ορίσει το 2025 ως την χρονιά όπου θα θέσει τον τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ. Όμως, όπως διαφαίνεται, και σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών από τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (NAF) , αυτό ίσως να συμβεί ακόμη νωρίτερα, αφού, ο ρυθμός πώλησης ηλεκτρικών και plug – in μοντέλων θα οδηγήσει σε κάτι πολύ πρωτόγνωρo: Το 100% των πωλήσεων να βασίζεται μόνο στα ηλεκτρικά και τα plug – in μοντέλο έως τον Απρίλιο του 2022.

Σαφώς, η παρουσίαση ηλεκτρικών μοντέλων εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να τρέχει με χίλια, όμως, με αυτόν τον ρυθμό φαίνεται ότι δεν ακολουθούν και οι υπόλοιποι πυλώνες, όπως είναι η δημόσιοι ταχυφορτιστές – που συνεχίζουν να αποτελούν το μεγάλο …αγκάθι στις περισσότερες χώρες της Ευρώπη – αλλά και η εξάρτηση της παραγωγής μπαταριών που εξαρτάται από την Κίνα, ως η πρώτη χώρα στην παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου. Για αυτό το λόγο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι, έως το 2025, η ΕΕ θα πρέπει να γίνει ο 2ος παραγωγός μπαταριών ιόντων λιθίου στον κόσμο πίσω από την Κίνα.

H επένδυση της Mercedes-Benz σε μπαταρίες

Ήδη η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει μια πολύ σημαντική επένδυση, που θα συμβάλλει στην ταχεία εξέλιξη των ηλεκτρικών της μοντέλων. Ειδικότερα, η Daimler, θα προχωρήσει στην αγορά του 33% της εταιρείας κατασκευής κυψελών μπαταριών Automotive Cells Company (ACC). «Στόχος της εταιρικής σχέσης είναι η ανάπτυξη κυψελών και μονάδων μπαταριών ώστε να διασφαλίσουμε την απρόκοπτη παραγωγή τους και η Ευρώπη θα παραμείνει στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας με επίκεντρο την ηλεκτρική εποχή», ανέφερε ο CEO της Daimler, Όλα Καλένιους.

Τα νέα, ηλεκτρικά μοντέλα που έρχονται στην Ελλάδα

Στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, σε σχέση με το 2020, έχουν υπερδιπλαστεί, ενώ, έως τα τέλη του 2021, οι αντιπροσωπείες αναμένεται να ενισχυθούν και με άλλα μοντέλα που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά ή με την συνδρομή των plug – in υβριδικών συστημάτων. Είναι εξίσου σημαντικό, ότι η Hyundai ανακοίνωσε, ότι το ένα στα τέσσερα Kona που πωλείται είναι ηλεκτρικό.

Ανάμεσα στα μοντέλα που αναμένεται να κερδίσουν το κοινό τους το επόμενο διάστημα, θα είναι και τo νέο Dacia Spring , που αναμένεται να μπει στην οικογένεια των πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων . Το μικρό crossover έχει μήκος 3,7 μέτρα, και εφοδιάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 45 ίππων και 124 Nm ροπής. Φέρει μπαταρία 26.8 kWh που θα μπορεί να προσφέρει έως και 305 χιλιόμετρα αυτονομίας. Επίσης, η BMW αναμένεται να λανσάρει τη νέα i4, την σπορ μπερλίνα της που θα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ, η Nissan ποντάρει πολλά στο νέο Ariya, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που θα κερδίσει το κοινό του, μιας και ανήκει στην δημοφιλή κατηγορία των SUV ενώ, υπόσχεται αρκετά καλή αυτονομία, χάρη στην υιοθέτηση των σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης που εφοδιάζεται.  Επίσης, η Kia θα λανσάρει έως τα τέλη του 2021 το νέο EV6.