Για άλλη μια μέρα συνεχίζεται ο εφιάλτης με τις φωτιές στην Ελλάδα αφού ενεργά παραμένουν τα μέτωπα σε Εύβοια, Ηλεία και Μάνη. Πολλοί είναι οι πολίτες που αναρωτιούνται γιατί δεν πετούν περισσότερα εναέρια μέσα και πόσα διαθέτει η χώρα.

Στο ζήτημα των εναέριων μεσών και στις συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους και στο σχέδιο οργάνωσης που υπάρχει πίσω από αυτά,  αναφέρθηκε ο ναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Δεν μπορεί να δει κανείς τη μεγάλη εικόνα όταν βρίσκεται στο σημείο της πυρκαγιάς, κανένα εναέριο μέσο δεν πετάει ακριβώς πάνω από τη φωτιά», τόνισε ο κ. Καραϊωσηφίδης σε σχέση με τις διαμαρτυρίες των κατοίκων που κατήγγειλαν την απουσία τους από τα πύρινα μέτωπα.

Τα επηρεάζει η θερμοκρασία

Επίσης διευκρίνισε ότι η θερμοκρασία επηρεάζει τη λειτουργία όλων των εναέριων μεσών. «Σε συνθήκες πολύ υψηλών θερμοκρασιών, μπορούν να απογειωθούν αλλά δεν μπορούν να μεταφέρουν ικανή ποσότητα νερού ή σε άλλες περιπτώσεις ενδέχεται να υπερθερμανθεί ο κινητήρας τους».

Όσον αφορά στην ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού δήλωσε τα εξής: «Σίγουρα όταν ξεκίνησε η πυροσβεστική περίοδος φέτος είχαμε έναν από τους μεγαλύτερους στόλους εναέριων μέσων που είχαμε ποτέ στην Ελλάδα, μιλάμε και για τη συνεισφορά των ενόπλων δυνάμεων».

Πόσα καναντέρ διαθέτει η Ελλάδα

Ωστόσο, το πρόβλημα έγκειται αλλού όπως εξήγησε: «Ο στόλος ήταν στο μέγιστο βαθμό διαθέσιμος, ο σχεδιασμός όμως γίνεται για να αντιμετωπίσεις 2 μεγάλες πυρκαγιές και κάποιες μικρότερες, όχι 5 ταυτόχρονες μεγα-πυρκαγιές».

Παρέθεσε, επίσης, και μερικά αριθμητικά στοιχεία. «Στην Ελλάδα έχουμε 7 καινούρια καναντέρ και άλλα 11 πιο παλιά, ηλικίας 40 και 50 ετών».

Για το ενδεχόμενο να αποκτηθούν περισσότερα εναέρια μέσα είπε πως αυτό δεν αποτελεί μια εύκολη περίπτωση. «Ο στόλος συμπληρώνεται με ενοικιαζόμενα μέσα κάθε χρόνο. Δεν γίνεται όμως να πάμε του χρόνου και να αγοράσουμε 30 αεροπλάνα και να τα έχουμε άμεσα διαθέσιμα. Δεν είναι σούπερ μάρκετ, θα τα έχουμε σε 10 χρόνια».