Είναι το μοντέλο που κάνει την έκπληξη στην κατηγορία του, τόσο με το γεγονός ότι ενσωματώνει πίσω από το πρωτοποριακό σε σχεδίαση αμάξωμα του δύο ή και τρεις κατηγορίες – θυμίζει ένα crossovers, είναι κουπέ στα πίσω τμήμα αλλά έχει τα πλεονεκτήματα ενός χάτσμπακ – όσο και με τα νέα τεχνολογικά του στοιχεία, που κατακλύζουν το εσωτερικό του αναδεικνύουν την ψηφιακή αναβάθμιση της γαλλικής φίρμας και προάγουν με τον ιδανικότερο τρόπο τα συστήματα υποβοήθησης.

Σήμερα, η CITROEN με το νέο C4 C-Cross – που αγγίζει σε μήκος τα 4,34 μέτρα  – φανερώνει το νέο της πρόσωπο, με την πρώτη δοκιμή μας να πραγματοποιείται με ένα κινητήριο σύνολο βενζίνης,  που ταιριάζει γάντι με τα κιλά και τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Οδηγήσαμε την έκδοση με τον 1.200αρη κινητήρα των 130 ίππων και ένα «διαμάντι» κιβώτιο, αυτόματο οκτώ σχέσεων, που σε κερδίζει και μόνο από τα χειριστήρια του, στην κονσόλα ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα που, εκτός των άλλων εξοικονομούν περισσότερο εργονομικό χώρο για τον οδηγό – συνοδηγό.

Η αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση συνεχίζει και στο εσωτερικό, με πλαστικά που πείθουν για την προσεκτική δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι, με πολλές εργονομικές λύσεις και ξεχωριστές θέσεις – ακόμη και για το smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Συνολικά, το νέο μοντέλο έχει διάσπαρτους αποθηκευτικούς χώρους, 16 σύμφωνα με την Citroen, με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρων.  Ακόμη και ειδική στήριξη για τάμπλετ (Smart Pad Support) υπάρχει στον εμπρός χώρο του συνοδηγού.

Η ενημέρωση του οδηγού πραγματοποιείται από δύο οθόνες, μια του συστήματος πολυμέσων 10 ιντσών και μια δεύτερη, 5 ιντσών πίσω από το ταμπλό. Εκτός από τον διακόπτη για το αυτόματο κιβώτιο υπάρχει και ο διακόπτης για τα τρία προφίλ κίνησης (Eco, Normal, Sport) και δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες .

Στο δρόμο, το 1.200αρη μοτέρ, με την τρικύλινδρη λειτουργία δείχνει ότι έχει άφθονη ισχύ, κερδίζει με την άνεση του να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, ενώ, το οκτάρι κιβώτιο αλλάζει τις σχέσεις με τον πιο «απαλό» τρόπο χωρίς να γίνεται αισθητή η διαδικασία από τον οδηγό.

Μας κέρδισε η πολύ καλή ηχομόνωση, ενώ για ακόμη μια φορά ένα γαλλικό μοντέλο παίρνει άριστα στην οδική συμπεριφορά, με ατού την χρυσή τομή στην ρύθμιση της ανάρτησης –με τις  18άρες ζάντες και με λάστιχα 195/60 –  που διασφαλίζουν ήρεμες διαδρομές, ακόμη και σε δρόμους, που θέλουν ένα χέρι…άσφαλτο.

Σε κατανάλωση, το C4 C-Cross 1,2 PureTech 130 EAT8 σε πραγματικές συνθήκες και με το νου μας στην οικολογική οδήγηση, δεν θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα/100χλμ.

Στο δια ταύτα, το Citroen C4 C-Cross 1,2 PureTech 130 EAT8 έχει όλα τα εφόδια ενός μοντέλου που θέλει να λέγεται οικογενειακών προδιαγραφών, με τεχνολογική υπεροχή, επιδόσεις για μεγάλες «βόλτες», άνεση που εγγυάται η «μυστική» συνταγή των Γάλλων και ποιοτικά στάνταρ που παραπέμπουν σε premium μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

Κινητήρας: 1.119 κ.εκ.

Ισχύς: 130 ίπποι / 5000 σ.α.λ.

Ροπή: 230 Nm/ 1750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,2΄΄

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα

Μέση κατανάλωση (λίτρα/100χλμ) 5,8

Εκπομπές CO2: 134 γραμ/χλμ (WLTP)