Το πριγκιπάτο επιστρέφει μετά από ένα χρόνο απουσίας στο καλεντάρι, μιας και η πανδημία στέρησε πέρσι,  το «πάρτι» των γαλαζοαίματων στην πιο ακριβή πίστα του κόσμου.  Το πιο φημισμένο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula1 κάνει πρεμιέρα με την παρουσία θεατών,  σήμερα, 23 Μαϊου, στις 4 το μεσημέρι,  στο πριγκιπάτο, εκεί όπου 7.5 χιλιάδες οπαδοί θα δουν τους 20 καλύτερους οδηγούς του κόσμου,  από τις κερκίδες , που έχουν οριστεί με τις αυστηρές υγιεινομικές προδιαγραφές από τους διοργανωτές.

Όπως κάθε χρόνο, το στήσιμο της πίστας, τα ειδικά κικλιδώματα, τα σημεία και όλες οι πρόσθετες τεχνικές προδιαγραφές διαρκούν περίπου δύο μήνες, αλλά , όπως είναι φυσικό αυτό, παρόλο που μπορεί να δημιουργεί κυκλοφοριακά προβλήματα στους ακριβοθώρητους κατοίκους, είναι ένα ευχάριστο γεγονός και κανείς δεν διαμαρτύρεται.

Είναι το γκραν πρι των πλουσίων, έχει «άρωμα» γκλαμουριάς, δεν είναι εύκολος αγώνας,  μιας και η στενότητα των δημοσίων δρόμων φέρνει ταχυπαλμίες στους πιλότους και με ταχύτητες που κόβουν την ανάσα ενώ στα κλειστά τούνελ τα μονοθέσια  ξύνουν σχεδόν τις μπαριέρες με 300χλμ/ώρα.

Εως και σήμερα, ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες – έξι συνολικά –  στην πίστα του Μονακό τις κατέχει ο Αιρτον Σένα.

Ακολουθούν με πέντε νίκες ο Ντέιμον Χίλ και ο Μίκαελ Σουμάχερ, ενώ, τέσσερις νίκες έχει ο Αλέν Προστ.

Για την ιστορία το πρώτο γκραν πρι στο Μονακό διεξήχθη το 1929, που διοργανώθηκε από έναν καπνέμπορο, αφού έδωσε το «πράσινο» φως ο προπάππους του σημερινού πρίγκιπα Αλβέρτου, ο Λουδοβίκος Γκριμάλντι ο δεύτερος. Ουσιαστικά, το γκραν πρι στο Μονακό καθιερώθηκε πριν ακόμη θεσμοθετηθεί επισήμως η Formula1. Από το 1955 έως και σήμερα, το Μονακό αποτελεί το «στολίδι» της επίσημης Formula1.

Είναι η μικρότερη πίστα στην Formula1 με 3,34 χιλιόμετρα, και το γκραν πρι με τους περισσότερους γύρους – 78 …σβούρες γύρω από το Μόντε Κάρλο. Οι οδηγοί καλούνται να αλλάξουν περίπου 5.000 φορές ταχύτητας στγο κιβώτιο, ενώ, η στενότητα της πίστας δεν δίνει και πολλές αφορμές για προσπεράσεις.