Μόλις ανακοινώθηκε η χαλάρωση του lockdown τα καταστήματα ξεκίνησαν τις προετοιμασίες.

Την προσεχή Δευτέρα 5 Απριλίου, θα ανοίξουν τα καταστήματα λιανικού εμπορίου, με ιδιοκτήτες και υπαλλήλους να ετοιμάζονται πυρετωδώς, απολυμαίνοντας τους χώρους και τοποθετώντας τα εμπορεύματά τους και πάλι στις βιτρίνες

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, ο κόσμος θα ανταποκριθεί στο άνοιγμα της αγοράς και θα προσέλθει πάντα τηρώντας τα μέτρα να αγοράσει τα είδη που έχει ανάγκη.

Από την πλευρά τους τα  καταστήματα είναι αποφασισμένα να τηρήσουν τα μέτρα και να εφαρμόσουν με ευλάβεια τα όσα ορίζει το πρωτόκολλο, μη ρισκάροντας κάτι άλλο που ενδεχομένως να φέρει και πάλι το κλείσιμο της αγοράς.

Lockdown και άνοιγμα καταστημάτων

Επί της ουσίας ανοίγουν όλα τα εμπορικά καταστήματα, εκτός από τα εμπορικά κέντρα, τα malls, τα εκπτωτικά χωριά, τα outlets και τα shop in shop.

Τα καταστήματα που ανοίγουν είναι αυτά στις γειτονιές, τα καταστήματα υπόδησης και ένδυσης, για παράδειγμα, στην Ερμού και σε άλλους εμπορικούς δρόμους

Η επανεκκίνηση του λιανεμπορίου θα γίνει με τις μεθόδους click away και click in shop.

Με άλλα λόγια, ο καταναλωτής για να πραγματοποιήσει τα ψώνια του θα πρέπει να κλείσει ραντεβού με την επιχείρηση επιλέγοντας είτε παραλαβή εντός (π.χ. σε περίπτωση που επιθυμεί να δοκιμάσει το προϊόν) είτε εκτός αυτής.

Η επιχείρηση θα του αποστέλλει απαντητικό μήνυμα (με την ημέρα και την ώρα του ραντεβού), το οποίο και θα επιδεικνύει ο καταναλωτής σε περίπτωση ελέγχου.

Εντός του καταστήματος θα επιτρέπεται ένας πελάτης ανά 25 τ.μ., με μέγιστο όριο τους 20 πελάτες κατά περίπτωση.

Για να κάνει τις αγορές του ο πελάτης -είτε με click away είτε με click in shop- οφείλει για να μετακινηθεί να αποστείλει μήνυμα στο ειδικό, νέο πενταψήφιο αριθμό (13032) που θα τεθεί σε λειτουργία, αποκλειστικά, για το λιανικό εμπόριο.

Ο καταναλωτής θα έχει δικαίωμα να αποστείλει ένα μήνυμα ημερησίως, ενώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει τα ψώνια του εντός τριών ωρών.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς τα μέτρα φαίνεται να σχεδιάστηκαν για να διασφαλίσουν ότι δεν θα παρατηρηθούν ουρές έξω από τα καταστήματα αλλά ταυτόχρονα αποθαρρύνουν και τη ζήτηση.