Το ηλεκτρικό Mini Cooper SE είναι αδιαμφισβήτητα η πιο ...ριζοσπαστική οδηγική εμπειρία που έχω ζήσει τα τελευταία χρόνια, όντας το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας, με την υπογραφή της BMW.

Έρχεται να αλλάξει τις στερεότυπες συνήθειες μας, με θετικά στοιχεία, όπως ότι από την ζωή σου – και για μια εβδομάδα που διήρκησε η δοκιμή του νέου ηλεκτρικού της βαυαρικής φίρμας – απαλλάσεται από τον βενζινά, μαθαίνεις να οδηγείς με πιο οικολογικές νοοτροπίες, διαπιστώνεις ότι η δύναμη στον κινητήρα συνοδεύεται από την εντελώς αθόρυβη λειτουργία και η τεχνολογική υπεροχή – με τις νέες λειτουργίες στο ταμπλό – σου δίνουν τη δυνατότητα να εισέρχεται στην δεκαετία που θα αλλάξουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίο θα αγοράζουμε, θα οδηγούμε και θα συντηρούμε το αυτοκίνητο μας.


Εξωτερικά, το  Mini Cooper SE είναι διαφοροποιημένο από τα υπόλοιπα μοντέλα που προσφέρει η φίρμα. Τόσο από την διαφορετική μάσκα με το λογότυπο MINI Electric, όσο και από τις ζάντες με τους κίτρινους καθρέπτες.  Μπαίνοντας στην ουσία του θέματος, το ηλεκτρικό μοντέλο της Mini με το μήκος του οχήματος να αγγίζει τα 3,84 μέτρα, φέρει έναν πλήρως αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα, στον οποίο ξεχωρίζει η πολύ καλή αυτονομία του – μετά από μια πολύωρη φόρτιση σε οικιακό ρεύμα – με ισχύ 184 ίππους και ροπή 270 Nm.

Στο εξίσου σημαντικό θέμα των επιδόσεων, το νέο μοντέλο μπορεί να πιάσει τα 0-60 χλμ/ώρα σε 3,9”, τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150χλμ/ώρα.  Το πιο εντυπωσιακό του στοιχείο η ακαριαία επιτάχυνση του που ...εκσφεντοντίζει το μικρό, ηλεκτρικό μοντέλο.
Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε προγράμματα οδήγησης. Αν λοιπόν ,έχεις «φορτώσει» το εντυπωσιακό μοντελάκι με ρεύμα από το βράδυ, τότε η θεωρητική αυτονομία αρκεί για ένα εύρος 180-230 χιλιόμετρα.

Και επειδή το ζητούμενο στα ηλεκτρικά είναι η διάρκεια φόρτισης, το ηλεκτρικό Mini Cooper SEμέσω Wallbox και σε μονοφασική εγκατάσταση (7,4 kW) φορτίζεται από 3,2 και 4,2 ώρες ενώ, με την τριφασική οι ώρες μειώνονται στα 2,5 και 3,5 αντίστοιχα .

Χρόνοι που πέφτουν ευχάριστα με την χρήση ταχυφορτιστή DC μέχρι 50 kW, όπου μέσα σε 35 λεπτά έχεις το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, οπότε, αν τα 200+ χιλιόμετρα της πρωϊνής αυτονομίας είναι λίγα, η ενδιάμεση φόρτιση σε ταχυφορτιστή επεκτείνει στα 400 χιλιόμετρα την αυτονομία – κάτι που θα είναι μόνο απαραίτητο σε ένα ταξίδι.

Και επειδή, το κόστος είναι το άλλο, νέο δεδομένο, το μικρό , ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο υπολογίζεται ότι απαιτεί σε ρεύμα 3 ευρώ/100χλμ! Κάτι που δεν το πλησιάζουν ούτε τα πιο οικονομικά ντίζελ.


Στο εσωτερικό του οι χώροι του είναι οι ίδιοι με την τρίθυρη εκδοχή του μοντέλου που ήδη έχουμε γνωρίζει σε εκδόσεις βενζίνης. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στην ίδια χωρητικότητα (211 λίτρα).

Το ενδιαφέρον μας κέντρισε και ο οβάλ ψηφιακός πίνακας οργάνων, που είναι τοποθετημένο πίσω από το τιμόνι και ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί για την αυτονομία του οχήματος, όσο και για την διαχείριηση της ενέργειας και την ανάκτηση της.

Στο ...ταμείο, το νέο ηλεκτρικό Mini Cooper SE κοστίζει από 33.940 ευρώ, χωρίς να έχει υπολογιστεί το όφελος έως και 6.000 ευρώ, από την κρατική επιδότηση.

Μεγ. Ισχύς ηλεκτροκινητήρ: 184 ίπποι

Μεγ. Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 270 Nm

Χωρητικότητα μπαταρίας : 32,6 kWh

Φόρτιση 80%: 2,5 ώρες σε Mini Electric Wallbox 11 kW

Φόρτιση 100% 3,5 ώρες σε Mini Electric Wallbox 11 kW

Φόρτιση 80%: 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή 50 kW (DC)