Είναι η κατηγορία που καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, διατηρώντας σταθερά το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων, σε σύγκριση με όλες τις κατηγορίες.  Πέρσι, μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά πουλήθηκαν περισσότερα από 5,7 εκατομμύρια SUV με μερίδιο από το σύνολο των πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες να αγγίζει το 37%! Οι προτάσεις δεκάδες, με τις επιλογές σε εκδόσεις, κινητήρες κα εξοπλισμούς να υπερκαλύπτουν κάθε ανάγκη.

Σήμερα, η συγκεκριμένη κατηγορία ανοίγει ταχύτατα τα φτερά της και στην υβριδική εποχή, με εκδόσεις που θα φέρουν συνδυασμούς κινητήρων βενζίνης και ηλεκτρισμού, ενώ, αναμένεται να δούμε άμεσα και εκδόσεις με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Ηδη η Toyota ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει ένα μικρό SUV – μικρότερο από το δημοφιλές Rav4 – που θα διαθέτει υβριδική εκδοχή, θα είναι τετρακίνητη ενώ, ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πως θα ονομαστεί. Θα πατάει στις διαστάσεις και το πάτωμα του νέου Yaris, θα βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-B και θα προσφέρεται με τον υβριδικό 1.500άρη κινητήρα που εφοδιάζει και τη νεότερη γενιά του Yaris. Με plug- in υβριδικά σύνολα θα ενισχυθεί η γκάμα των SUV της VW.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η VW αναφέρει ότι η υβριδική εκδοχή του Tiguan είναι προγραμματισμένη για το 2020. Θα φέρει το ίδιο υβριδικό σύνολο πο χρησιμοποιεί το VW Golf GTE. Το υβριδικό σύνολο, εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνδυάζει μια μπαταρία,0 kWh –η φόρτισή της διαρκεί 6 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα και 3,5 σε Wallbox. Αυτό θα εξασφαλίζει κίνηση με αμιγώς χρήση του ηλεκτροκινητήρα για 60 χιλιόμετρα χλμ. 

Η απόδοση θα είναι σε κάθε περίπτωση 245 ίπποι και 400 Nm. Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Opel, μέλος του ομίλου PSA, επεκτείνεται και στο Grandland X  με την Hybrid4 έκδσοη όπως την ονομάζει.  Το πρώτο plug-in υβριδικό της μοντέλο φέρει έναν turbο κινητήρα βενζίνης 1.600 κυβικών και 200 ίππων,σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων για τον εμπρός άξονα και  έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.

Παράλληλα η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 13,2 kWh. Οι καθημερινές ανάγκες των περισσότερων μπορούν να καλύπτονται μόνο με την χρήση της ηλεκτροκίνησης, αφού, το νέο Grandland X Hybrid4 διανύει με μηδενικές εκπομπές ρύπων έως και 60 χιλιόμετρα και με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα.  Επίσης, η VW παρουσίασε πρόσφατα το πρωτότυπο ID.4, το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο SUV από της μάρκας που μετά από μια πλήρη φόρτιση θα προσφέρει αυτονομία 500 χλμ!

Oι plug – in εκδόσεις θα ενισχυθούν από φίρμες στο εγγύς μέλλον από την BMW ( με την ηλεκτρική εκδοχή της Χ3), την Renault, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκαν και οι τιμές του νέου Peugeot 3008 plug-in που προσφέρεται σε σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με 225 και 300 ίππους, αντίστοιχα. Η πιο μικρή έκδσοη, η δικίνητη έκδοση των 225 ίππων , συνδυάζει έναν κινητήρα PureTech 180 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και κοστίζει από 50.600 ευρώ.