Με βάση τα στοιχεία του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών, το 84% των ξενοδοχείων είναι ήδη ανοιχτά, το 9% δεν έχει αποφασίσει ακόμα, ενώ το 6,4% των ξενοδοχείων παραμένουν κλειστά.

Από αυτά που είναι ανοιχτά, παρατηρείται πτώση του τζίρου κατά 67% και μείωση απασχόλησης κατά 35%. Συγκριτικά, το 2019 απασχολούσαν 186.574 εργαζομένους, ενώ το 2020, 120.979.

Αλλαγή στην τάση των καταναλωτών παρατηρείται κατά τη διάρκεια του lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Με βάση αυτά, παρατηρείται μείωση του τζίρου του λιανεμπορίου κατά 24,7%, ενώ στην ένδυση και την υπόδηση ο τζίρος μειώθηκε κατά 83%. Πτώση του τζίρου υπήρξε και στα έπιπλα και ηλεκτρικά είδη με -53,6%, ενώ στα βιβλία και τα χαρτικά σημειώθηκε πτώση 53,1%, όπως επίσης και στα πολυκαταστήματα με πτώση 45,6%. Αύξηση σημειώθηκε στα σούπερ μάρκετ με 8,6% και 42,5% στα καύσιμα.

Οι τάσεις των καταναλωτών στην επιλογή των αγορών τους φαίνεται να έχουν αλλάξει, με τους Έλληνες καταναλωτές να επιλέγουν με βάση την υγιεινή και την ασφάλεια, την προσβασιμότητα, την παρουσία στο internet, ενώ φαίνεται και μια στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα.

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Νίκος Μανεσιώτης.

Από τη Δευτέρα (13/7) διανύουμε περίοδο εκπτώσεων, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Μανεσιώτη, είναι ιδιαίτερη, καθώς τα καταστήματα έρχονται από μια περίοδο δύο μηνών που ήταν κλειστά.

Η προσδοκία και η ελπίδα των επιχειρηματιών είναι ότι ο κόσμος θα επιλέξει να κάνει καλές αγορές.

Σύμφωνα με τον κ. Μανεσιώτη, μόνο μια στις 10 επιχειρήσεις είναι ευχαριστημένη, ενώ 7 στις 10 κινούνται με αρνητικό πρόσημο από την πρώτη κιόλας βδομάδα των εκπτώσεων.

Ανησυχία προκαλεί και το τελευταίο τρίμηνο του έτους που παραδοσιακά είναι καλή περίοδος για τις επιχειρήσεις.

Το νούμερο ένα αίτημα των επιχειρήσεων είναι να επεκταθεί το μειωμένο ενοίκιο μέχρι τέλος του χρόνου δίνοντας κάτι ανταποδοτικό προς τους ιδιοκτήτες που υφίστανται ζημία.