Τα συστήματα πολυμέσων είναι μόνο η αρχή. Τα επόμενα ταμπλό δεν θα έχουν καθόλου κουμπιά, οι οδηγοί θα μπορούν να δίνουν εντολές μόνο φωνητικές και αν θέλουν κάτι, θα το χειρίζονται από τις οθόνες αφής, που δεν είναι και τόσο ...αθώες ως προς την χρήση τους.

Ήδη όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν χρήση των οθονών αφής, ενώ, τα κουμπιά θα αποτελούν σε λίγα χρόνια είδος προς εξαφάνιση.

Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποτάσσουν κάθε αναλογικό όργανο, προτάσσοντας λύσεις που βρίθουν σε τεχνολογικά καλούδια, με συστήματα infotainment που ενσωματώνουν τα πάντα. Τελευταία τάση, τα κουμπιά να λιγοστεύουν ( έως ότου εξαφανιστούν από τα ταμπλό) και πλέον, οι φωνητικές εντολές να κερδίζουν έδαφος. Πλέον οι επιφάνειες αφής ( που παραμένουν δύσκολες στη χρήση τους και αποσπούν την προσοχή των οδηγών κατά τη διάρκεια της οδήγησης) αντικαθιστούν τους κλασικούς διακόπτες, ενώ, ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν στο μέλλον, τα ταμπλό των μοντέλων τους να μην έχουν κανένα διακόπτη!

Και αν οι ψηφιακές οθόνες και οι οθόνες αφής δημιουργούν προβλήματα – με τους περισσότερους νέους οδηγούς να μην μπορούν να εξοικειωθούν με την ταχεία χρήση τους – το Head Up Display, το σύστημα προβολής των πληροφοριών ( ταχύτητας, συστήματος πλοήγησης κ.α.) είναι πλέον διαδεδομένα και στον στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων σύγχρονων μοντέλων. Και αν κάποια μοντέλα έχουν ακόμη δύο οθόνες αφής, αυτές στο μέλλον τείνουν να συρρικνώνονται σε μια που θα τα έχει όλα! Ενημέρωση για τις εφαρμογές ψυχαγωγίας, ενημέρωση της κατάστασης του αυτοκίνητου, το σύστημα πλοήγησης που θα δίνει επαυξημένες πληροφορίες εν κινήσει κ.α.  Πλέον, οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται με τις κινήσεις του χεριού, ούτε καν με το άγγιγμα της οθόνης, ενώ, οι φωνητικές εντολές, αλλά και το σύστημα βοήθειας με κλήση εκτάκτου ανάγκης ή πληροφοριών είναι γεγονός με τη χρήση προσωπικού βοηθού!

Η νέα γενιά φωνητικών εντολών δεν βασίζεται σε τυποποιημένες φράσεις, αλλά, το σύστημα μπορεί να διαισθάνεται τις ανάγκες του οδηγού. Αν για παράδειγμα, ο οδηγός πει «κάνει κρύο» τότε το σύστημα αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να αυξήσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού και ακόμη και να ενεργοποιήσει την θέρμανση στα καθίσματα! Η συνδεσιμότητα κάνει …πάρτι, με τους κατασκευαστές να θέλουν οι οδηγοί των μελλοντικών αυτοκινήτων τους – ακόμη και στα πιο μικρά μοντέλα τους – να είναι ενήμεροι για το τι συμβαίνει γύρω τους. Να έχουν γνώση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας υπηρεσίες πλοήγησης για βέλτιστη αναζήτηση σημείων ενδιαφέροντος και προορισμών.