Με αφορμή δημοσίευμα του συντάκτη Αγγελου Κωβαίου με τίτλο «Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ διέλυσε και το Μέγαρο Μουσικής – Πρωτοφανείς μεθοδεύσεις λίγο πριν τις εκλογές», ο πρόεδρος του δ.σ. του ΟΜΜΑ, Ν. Θεοχαράκης με επιστολή του επιχειρεί να απαντήσει σε όσα αναφέρονται στο σχετικό ρεπορτάζ.

Αναλυτικά η επιστολή του, αλλά και η απάντηση σε όσα υποστηρίζει:

Κύριε διευθυντά,

Ως προς τα αναφερόμενα από τον κ. Κωβαίο σχετικά με το ΜΜΑ έχω να παρατηρήσω τα εξής:

Προκειμένου οι καλόπιστοι αναγνώστες να μην θεωρήσουν ότι οι πηγές του δημοσιεύματος είναι έγκυρες δηλώνω ότι ο συντάκτης σας ουδέποτε επικοινώνησε με τη διοίκηση του Μεγάρου προκειμένου να ενημερωθεί υπεύθυνα  για το τι συμβαίνει.

Η παρουσία του πρωθυπουργού στο Μέγαρο, από θεσμική άποψη, τιμά τον οργανισμό. Η παρούσα κυβέρνηση μάλιστα διέσωσε τον ΟΜΜΑ από βέβαιη χρεοκοπία. Το Μέγαρο όμως είναι δημόσιος οργανισμός και δεν κάνει πολιτικές χάρες. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Το Μέγαρο προσπορίζεται ένα σημαντικό τμήμα των εσόδων του από τις εκμισθώσεις των αιθουσών του για τις οποίες άπαντες καταβάλλουν ισότιμα το σχετικό αντίτιμο. Στις αίθουσες μας έχουμε φιλοξενήσει εκδηλώσεις πλείστων όσων φορέων και επιχειρήσεων. Η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ, το ΚΚΕ, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, το Ίδρυμα Μητσοτάκη, ο ΣΕΒ, η ΕΕΕ, η Ι. Μ. Βατοπαιδίου και πολλοί άλλοι έχουν τιμήσει το Μέγαρο εκμισθώνοντας τις αίθουσές μας. Η Διεύθυνση Εκμισθώσεων αναλαμβάνει τις σχετικές διαδικασίες και μόνον στην περίπτωση εκμίσθωσης αιθουσών για καλλιτεχνικές εκδηλώσεις η έγκριση δίνεται από τον καλλιτεχνικό διευθυντή.

Το ότι κανονίστηκε ΔΣ προκειμένου να περάσουν την τελευταία στιγμή κεφαλαιώδη ζητήματα για τον οργανισμό όπως το οργανόγραμμα, ο κανονισμός εργασίας και το επιχειρησιακό σχέδιο είναι αναληθές. Ο κανονισμός εργασίας βρίσκεται σε στάδιο διαβούλευσης με το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΜΜΑ, μετά το πέρας της οποίας θα περάσει από την έγκριση του ΔΣ, προκειμένου μαζί με το οργανόγραμμα και τον εσωτερικό κανονισμό, να σταλεί σε τρία υπουργεία για τελική έγκριση. Το επιχειρησιακό σχέδιο –το οποίο εκπονείται με σκοπό την αύξηση των εσόδων του οργανισμού, τη δημιουργία ποσοτικοποιημένων στόχων ανά κέντρο εσόδων και εξόδων και ένταξή του στο πληροφοριακό σύστημα διοίκησης του οργανισμού–  βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησής του και θα χρειαστεί κάποιος χρόνος προτού παρουσιαστεί στο ΔΣ. Το δε οργανόγραμμα, το οποίο καταρτίστηκε πάλι με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού και μετά από πολλές συναντήσεις με τους εργαζόμενους και τη διοίκηση, έχει φθάσει στο στάδιο παρουσίασής του στο ΔΣ. Αλλά και αυτό, μέχρι να υλοποιηθεί και να εγκριθεί από τρία  υπουργεία (Πολιτισμού,  Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών), θα πάρει κάποιο χρόνο. Το ΔΣ που θα προκύψει μετεκλογικά θα βασιστεί στην προεργασία που έχει γίνει και η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες προκειμένου να συνεχίσει, αντιστρέψει ή τροποποιήσει το έργο της τωρινής διοίκησης.

Η παρούσα διοίκηση βρήκε τον οργανισμό σε κατάσταση διοικητικής και οικονομικής αποδιάρθρωσης. Ο συντάκτης σας νοσταλγεί τις ημέρες όπου οι εργαζόμενοι, οι δημιουργοί και οι προμηθευτές ήταν απλήρωτοι, ο οργανισμός χωρίς φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα με συσσωρευμένα χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων στις τράπεζες, στο δημόσιο, στους προμηθευτές και στους καλλιτέχνες, με πρόγραμμα που βασιζόταν στην καλοσύνη των χορηγών και των δημιουργών. Δικαίωμά του. Η παρούσα διοίκηση εξυγίανε τον οργανισμό, έβαλε διαδικασίες και κατόρθωσε, χωρίς να έχει τους πόρους άλλων καλλιτεχνικών οργανισμών, να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα ευπρόσωπο, πιστό στην υπηρεσία της καλής μουσικής, του χορού, του θεάτρου και των εικαστικών τεχνών που πιστεύουμε ότι τιμά τη χώρα.

Όσο για την αγάπη του συντάκτη σας στο ΚΠΙΣΝ αυτή όντως δεν κρύβεται. Υπηρετώντας τη σκανδαλοθηρική και όχι την πολιτιστική δημοσιογραφία αδυνατεί να ξεχωρίσει τον διακριτό ρόλο του ΜΜΑ και του ΚΠΙΣΝ. Ούτε φαντάζομαι ότι αγνοεί τη διαφορά των οικονομικών πόρων των δύο οργανισμών. Είναι όμως θλιβερό ότι ο συντάκτης σας, γράφοντας για έναν οργανισμό στον οποίο ο Χρήστος Λαμπράκης είχε αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του, αντιστρατεύεται το όραμα του ιδρυτή του ΜΜΑ, ανεξάρτητα από το βάρος της ευθύνης που είχε για  την οικονομική εξέλιξη του οργανισμού τον οποίο δημιούργησε.
Με εκτίμηση,

Νίκος Θεοχαράκης

Πρόεδρος ΔΣ ΟΜΜΑ

Απάντηση των ΝΕΩΝ στις επιθέσεις του προέδρου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, κ. Ν. Θεοχαράκη

Ομολογουμένως η έκπληξη απο το περιεχόμενο και το ύφος της απαντητικής επιστολής του προέδρου του ΔΣ του ΟΜΜΑ, κ. Ν. Θεοχαράκη για τα όσα αναφέρθηκαν στο δημοσίευμα του in.gr της 24ης Ιουνίου είναι μεγάλη, όσο και ευχάριστη. Και αυτό επειδή εμμέσως επιβεβαιώνει τα όσα είχαν γραφτεί.

Η πραγματικότητα της μετατροπής του Μεγάρου σε χώρο όχι απλώς κομματικών εκδηλώσεων, αλλά κομματικών δραστηριοτήτων όπως οι συνεδριάσεις οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να διαψευστεί.

Πράγματι και στο παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί στους χώρους του πολιτικές εκδηλώσεις, παρουσία προέδρων και πρωθυπουργών. Πολλές από αυτές είχαν διακομματικό ή και εθνικό χαρακτήρα.

Δεν είχαν όμως πραγματοποιηθεί συνεδριάσεις Κεντρικών Επιτροπών.

Επιπλέον, είναι σε όλους γνωστό ότι επί των ημερών της σημερινής διοίκησης έχουν υποβαθμιστεί δραματικά εκδηλώσεις όπως οι συναυλίες στους Κήπους του Μεγάρου και πολύ περισσότερο το διεθνούς εμβέλειας πρόγραμμα του Megaron Plus, το οποίο έχει περιοριστεί σχεδόν αποκλειστικά σε μερικές ομιλίες σεβαστού καθ’ όλα καθηγητή, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Το ότι η παρούσα διοίκηση «βρήκε τον οργανισμό σε κατάσταση διοικητικής και οικονομικής αποδιάρθρωσης», είναι αναληθές.

Και ως προς τούτο θα έπρεπε ίσως ο κ. πρόεδρος να θυμηθεί τα όσα ανέφερε σε ανακοίνωσή του κατά την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του σημερινού ΔΣ, ο πρώην υπουργός Πολιτισμού, κ. Αριστείδης Μπαλτάς. Εκεί εκφράζονταν μεταξύ άλλων ευχαριστίες στην προηγούμενη διοίκηση «όχι μόνο γιατί διατήρησε την παρουσία του Μεγάρου σε δύσκολες συνθήκες, ενισχύοντας μάλιστα και διαφοροποιώντας γόνιμα τις παρεμβάσεις του, αλλά και γιατί συνέβαλε ποικιλότροπα και καθοριστικά στην αίσια ολοκλήρωση μιας ολόκληρης πορείας».

Εν όψει των όποιων νέων σχεδιασμών και ως προς το τι παρέλαβε η διοίκηση του Μεγάρου,  είναι γνωστό ότι είχε παραλάβει το Μέγαρο «καθαρό», βάσει του σχεδίου που είχε εγκριθεί από την Βουλή των Ελλήνων, έπειτα από προσπάθειες και ενέργειες έξι ετών και μάλιστα με πλειοψηφία 250 και πλέον βουλευτών.

Στο πλαίσιο αυτό είχε παραλάβει και μελέτες βιωσιμότητας-ανάπτυξης και συντήρησης, οι οποίες ουδέποτε αξιοποιήθηκαν.

Ως προς το ποια εταιρεία και με ποιες διαδικασίες έχει αναλάβει την εκπόνηση του νέου επιχειρησιακού σχεδίου, καμία απάντηση δεν δίνεται.

Παρά ταύτα, ενδιαφέρουσα είναι η ομολογία του κ. Θεοχαράκη ότι μετεκλογικά θα προκύψει νέο ΔΣ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών…

Σε ό,τι αφορά δε τις προσωπικές επιθέσεις, τους χαρακτηρισμούς και τους υπαινιγμούς του κ. προέδρου του ΔΣ του ΟΜΜΑ, τις αντιπαρερχόμαστε. Ειδάλλως, θα ήταν μεγάλος ο πειρασμός να λεχθούν πολλά για την θητεία του ως γγ Δημοσιονομικής Πολιτικής στο υπουργείο Οικονομικών και εκπροσώπου της Ελλάδας στο Euro Working Group, επί των ημερών του κ. Γ. Βαρουφάκη.