Στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που συμμετείχε την Τετάρτη στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις διοικήσεις των εταιρειών του σιδηροδρόμου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 20 λεπτά.
Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ιστορική στιγμή και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χιλιομέτρων».
Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το 2022 θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος σιδηροδρομικός σταθμός Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο σταθμό του Μετρό, έργο προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, η ολοκλήρωσή του, είπε ο κ Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους 3 χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά την περιοχή, αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές, μήκους 800 μέτρων, από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.
Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού, έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.
Επίσης, ανακοίνωσε την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη και την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε αναλυτικά όλα τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και σχεδιαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, μεταξύ άλλων και της γέφυρας της Εκάρας Δομοκού, αλλά και της διπλής σήραγγας του Καλλίδρομου μήκους 9,6 χλμ που είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους στα Βαλκάνια.
Εως το τελος του 2019, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση στην κύρια  γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Έλληνας  διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Φίλιππος Τσαλίδης και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος, που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης, το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο. Αντίστοιχα σε 4 ώρες και 10 λεπτά θα πραγματοποιείται η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη. Συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20% για τα εισιτήρια μετ' επιστροφής).