To νέο μοντέλο κατατάσσεται στην κατηγορία των μικρών SUV, με πληθώρα αντιπάλων. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να το επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, και τέσσερις κινητήρες. Είναι ένα μοντέλο που μπορεί να σε καλύψει στις καθημερινές ανάγκες, να παίξει το ρόλο του εκδρομέα και να βγάλει εις πέρας τις εκτός δρόμου ανησυχίες του οδηγού, όπως το να προσεγγίσει μια παραλία ή να κόψει δρόμο μέσα από τους χωμάτινους δρόμους. Εδώ, το ατού του μοντέλου είναι η απόσταση από το έδαφος από την οποία απέχει το αμάξωμα και είναι στα 17,5 εκατοστά. Στα ατού του μοντέλου και η αυξημένη δυνατότητα εξατομίκευσης με γνώμονα τις επιθυμίες του κάθε αγοραστή.

Το νέο Hyundai Kona μπορεί να επιλεχθεί με τον 1.000αρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης ισχύος 120 ίππων, που προσφέρεται μόνο σε δικίνητη έκδοση και συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο, χειροκίνητο. Αυτή ήταν και η έκδοση της δοκιμής μας που οδηγήσαμε στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση. Όντως, πρόκειται για ένα ταλαντούχο μοτέρ, που κινεί σβέλτα το αμάξωμα του Kona, και μπορεί να δείξει τη σπιρτάδα του ακόμη και όταν έχει να αντιμετωπίσει ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους. Εκτός από τις αρετές του στους ανοιχτούς δρόμους το Κona έχει και ένα άλλο θετικό στοιχείο: είναι ευέλικτο στην πόλη, λόγω των συμπαγών διαστάσεων του (4.16 x 1.80 x 1.55 μέτρα) αλλά και ευκολοδήγητο χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης.  Σε εκτός δρόμου διαδρομές – το κορεάτικο SUV απορροφά τα χτυπήματα από τις λακκούβες χωρίς να δείχνει σημάδια δυσκολίας, ενώ σπάνια θα αισθανθείς ότι το αμάξωμα του θα …κουραστεί.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αξιοπρεπή περιμετρική ορατότητα. Η κατανάλωση καυσίμου ήταν σε πραγματικές συνθήκες στα 5.5 – 6 λίτρα/100χλμ, τιμή αρκετά καλή και κοντά σε όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Σίγουρα, αυτή η έκδοση θα έχει και το βάρος των πωλήσεων, μιας και η τετρακίνηση έκδοση συνδυάζεται με το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης των 1.6 λίτρων και 177 ίππων  και το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Σε ντίζελ υπάρχει η επιλογή των 1.6 λίτρων με 116 ίππων – στην πιο μικρή από πλευράς ισχύος έκδοση – και σε έκδοση με 136 ίππους με το ίδιο ντίζελ μοτέρ.

Στα συν του μοντέλου σημειώστε ότι η βασική έκδοση Style  κοστίζει από 16.590 ευρώ, και διαθέτει μεταξύ άλλων ( όπως οκτώ αερόσακους) το πακέτο τεχνολογίας Hyundai SmartSense, που περιλαμβάνει συστήματα διατήρησης πορείας και αλλαγής λωρίδας, start-stop, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες,  cruise control,  ηχοσύστημα με οθόνη TFT 4,0 ιντσών, ακόμα μία οθόνη 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων για την παρακολούθηση των υπολοίπων λειτουργιών κ.α. Το νέο μοντέλο είναι άμεσα διαθέσιμο στην χώρα μας.

Στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση οι υπεύθυνοι αναφέρθηκαν και στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου, που θα λανσαριστεί πιθανόν στην χώρα μας από το 2019.