Στις τρεις ακριβότερες χώρες της ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης.

Πέραν των όποιων στρεβλώσεων και κερδοσκοπικών διαθέσεων που παρουσιάζει κάθε χρόνο τέτοια εποχή το κύκλωμα εμπορίας και πώλησης καυσίμων, η ακραία υπερφορολόγηση έχει εξακοντίσει τη χώρα μας στην πρώτη τριάδα των 28 χωρών. Τα τελευταία στοιχεία (9 Ιουλίου) της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν την Ολλανδία να έχει την ακριβότερη αμόλυβδη, στα 1,666 ευρώ το λίτρο, και τη Δανία με την Ελλάδα να διαγκωνίζονται για τη δεύτερη θέση. Ετσι η Κοπεγχάγη γνωστοποίησε στις Βρυξέλλες ως μέση τιμή της αμόλυβδης τα 1,643 ευρώ το λίτρο, όπως και η Αθήνα την ίδια τιμή, δηλαδή τα 1,643 ευρώ το λίτρο.

Οι κάτοικοι της Ολλανδίας και της Δανίας έχουν διαφορετικό διαθέσιμο εισόδημα, κατά πολύ υψηλότερο των πολιτών της Ελλάδας, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες τιμές να είναι διαχειρίσιμες για αυτούς. Κάτι που δεν ισχύει για τους καταναλωτές της χώρας μας που διανύουν και την οκταετή ύφεση της οικονομίας.

Από την επεξεργασία της τελικής τιμής της αμόλυβδης στην ελληνική αγορά αναδεικνύεται ότι το περίπου 62%-63% διαμορφώνεται από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, τον ΦΠΑ και λοιπά τέλη και επιβαρύνσεις. Ποσοστό 31%-32% αφορά στην τιμή διυλιστηρίου. Και το υπόλοιπο 6% είναι το μεικτό περιθώριο κέρδους εμπορίας και λιανικής. Αρα, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς, η οποιαδήποτε μεταβολή της τιμής και ιδίως η μείωση επηρεάζει μόνο το 1/3 της τελικής αξίας.