Η γερμανική κυβέρνηση υποχρεώνει την Daimler να προχωρήσει στην ανάκληση 238.000 οχημάτων από τη χώρα κατηγορώντας την ότι έχει χρησιμοποιήσει σε κινητήρες πετρελαίου παράνομες συσκευές που κρύβουν τις πραγματικές εκπομπές ρύπων. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με την ανάκληση αυτή θα γλιτώσει την καταβολή τσουχτερών προστίμων. Η Daimler ανακοίνωσε ότι θα επέμβει στο λογισμικό των εν λόγω αυτοκινήτων αλλά αρνήθηκε ότι έκανε κάτι παράνομο. Επίσης ανακοίνωσε ότι θα κάνει ανάκληση σε συνολικά 774.000 οχήματα από όλη την Ευρώπη.

Η ανάκληση αποφασίστηκε έπειτα από πολύωρες διαπραγματεύσεις της εταιρείας με το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας. Ο επικεφαλής της Daimler Ντίτερ Τσέτσε έκανε λόγο για «εποικοδομητικές» συνομιλίες. Ο υπουργός Μεταφορών Αντρεας Σέουερ όμως ήταν πιο αυστηρός κάνοντας λόγο για «άμεση επίσημη ανάκληση λόγω απαγορευμένων συσκευών διακοπής παροχής», σύμφωνα με το Bloomberg.

Η ανάκληση αφορά κυρίως τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων της Mercedes C-Class, Vito και GLC, όπως ανέφερε το υπουργείο. Μόνο στη Γερμανία υπολογίζεται ότι έχουν κυκλοφορήσει 238.000 από τα οχήματα αυτά.

Η ανάκληση αυτή έρχεται τρία χρόνια μετά την παραδοχή της VW ότι είχε εγκαταστήσει συσκευές σε αυτοκίνητα που να κάνουν τους κινητήρες να δείχνουν ότι ρυπαίνουν λιγότερο από όσο ρύπαιναν στην πραγματικότητα. Η περίπτωση όμως με αυτή της Daimler φαίνεται ότι είναι διαφορετική και η Daimler έχει επανειλημμένα αρνηθεί ότι έχει ακολουθήσει οποιαδήποτε παρόμοια πρακτική με αυτή της VW.

Σε αντίθεση με τη VW που παραδέχτηκε ότι παραπλάνησε τις επίσημες δοκιμές ρύπων και βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμα 26 δισ. ευρώ, ανακλήσεις και αναγκαστικές επαναγορές μοντέλων της σε παγκόσμιο επίπεδο, η Daimler έχει αρνηθεί ότι προχώρησε σε οποιαδήποτε τέτοια αντίστοιχη παρατυπία, ανέφερε το Bloomberg. Σύμφωνα με την Daimler, μένει ακόμη να διευκρινιστεί εάν το εν λόγω λογισμικό είναι παράνομο ή όχι.

«Η Daimler ανακοινώνει ότι με μέγιστη ταχύτητα, διαφάνεια και συνεργασία με τις Αρχές θα αφαιρέσει τις εφαρμογές στο σύστημα διαχείρισης κινητήρα για το οποίο έχει ένσταση η κυβέρνηση», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας σύμφωνα με το BBC. Είναι η πρώτη φορά που οι Αρχές της Γερμανίας εμφανίζονται τόσο αυστηρές με κάποια αυτοκινητοβιομηχανία για τέτοια ζητήματα. Πλέον όμως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στο μικροσκόπιο των Αρχών για να διαπιστωθεί εάν χρησιμοποιούν τρόπους να παρουσιάσουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από αυτές που υπάρχουν κανονικά.

Στο παρελθόν κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εντοπιστεί από τις ευρωπαϊκές και όχι μόνο Αρχές να χρησιμοποιούν τρόπους για να εμφανίσουν μειωμένες εκπομπές ρύπων σε πετρελαιοκινητήρες.

Λόγω των εκπομπών ρύπων, πολλές πόλεις στη Γερμανία εξετάζουν πλέον να προχωρήσουν στην απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων παλιότερης γενιάς στους δρόμους τους.