Ογδόντα δύο άνθρωποι εμπλέκονται από τις αρχές της εβδομάδας στο νέο σκάνδαλο που ταράζει τα νερά της Formula 1. Στη λίστα με τις παράνομες δραστηριότητες περιλαμβάνονται φοροδιαφυγή δεκάδων εκατομμυρίων, πλαστά τιμολόγια με εικονικές χορηγίες που αφορούσαν πιλότους μονοθεσίων και άφθονο ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Οι εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο έχουν σχέση με τη διοργάνωση του γκραν πρι στη Μόντσα. Η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της εισαγγελίας και υπάρχουν ενδείξεις ότι η φοροδιαφυγή αγγίζει τα 80 εκατομμύρια ευρώ. Τα συγκεκριμένα πρόσωπα που κατηγορούνται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος είχαν άμεση σχέση με τη διαχείριση του αυτοκινητοδρομίου στο οποίο διεξάγεται το γκραν πρι στη Μόντσα.

Ισως να πρόκειται μόνο για μία κλωστή από ένα κουβάρι που όταν ξετυλιχθεί θα αποκαλύψει και άλλα πανομοιότυπα σκάνδαλα στη Formula 1, που αφορούν τον θολό τρόπο διαχείρισης και άλλων γκραν πρι σε όλο τον κόσμο.

Σαφώς, αυτό το σκάνδαλο δεν είναι και το πρώτο που έχουμε δει στις πίστες της Formula 1. Ο μετρ των σκανδάλων δεν είναι άλλος από το πρώην αφεντικό της Formula 1, τον Μπέρνι Εκλεστόουν, ο οποίος είχε «βαρεθεί» στο παρελθόν να του προσάπτουν κατηγορίες για πολλά και διάφορα σκάνδαλα. Μεταξύ των πιο μεγάλων ήταν όταν ο πολυμήχανος Βρετανός είχε κατηγορηθεί για δωροδοκία στελέχους γερμανικής τράπεζας. Συγκεκριμένα, προσπάθησε να δωροδοκήσειτον πρώην επικεφαλής του χρηματοοικονομικού τμήματος της βαυαρικής τράπεζας Bayern LB, με το ποσό των 44 εκατομμυρίων δολαρίων, για να διεκπεραιώσει τη μεταβίβαση μετοχών της Formula 1 μέσω παράνομων διαδικασιών.

Κατασκοπεία

Πάντως, τα περιστατικά κατασκοπείας είναι και τα πιο δημοφιλή στη νεότερη ιστορία της Formula 1, με πολλά από αυτά να παίρνουν τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, το 2017, ο πρώην μηχανικός της McLaren, Φιλ Μακάρεθ, κατηγορήθηκε ότι φεύγοντας από την ομάδα του κατέγραψε σε CD όλα τα απόρρητα έγγραφα που αφορούσαν τα τεχνικά στοιχεία του μονοθεσίου, τα οποία και έδωσε (έναντι αμοιβής) στους μηχανικούς της Renault.

Το συγκεκριμένο περιστατικό κατασκοπείας μοιάζει με πταίσμα μπροστά σε αυτό που είχε πρωταγωνιστές τη Mercedes-Benz και τη Ferrari. Ειδικότερα, το 2005, η γερμανική ομάδα είχε καταθέσει αγωγή εναντίον της ιταλικής φίρμας καταγγέλλοντάς την ότι είχε κατάσκοπο έως και στο στρατηγείο της, με απώτερο στόχο να υποκλέπτει πληροφορίες από το τεχνικό τμήμα της Mercedes-Benz.

Το πιο πρόσφατο σκάνδαλο έσκασε πέρυσι τον χειμώνα, όταν το όνομα του Λιούις Χάμιλτον, του τέσσερις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, βρέθηκε στη λίστα των Paradise Papers που αφορά όσους φοροδιαφεύγουν. Ο εκκεντρικός βρετανός πιλότος της Mercedes-Benz φέρεται ότι χρωστά φόρο πολυτελείας ύψους 3,7 εκατ. ευρώ.

Πάντως, το σίγουρο είναι ότι το νέο σκάνδαλο στη Formula 1 θα αυξήσει –και άλλο –τα ήδη υψηλά νούμερα τηλεθέασης του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ. Μόνο πέρυσι είδαν σε ζωντανή σύνδεση και τα είκοσι γκραν πρι περισσότεροι από 600 εκατομμύρια τηλεθεατές, ενώ η στροφή της νέας διοίκησης –που επένδυσε σημαντικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης –έφερε συνολικά 1,4 δισεκατομμύρια χρήστες –και τηλεθεατές –από όλο τον κόσμο.