Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου αναμένεται να αρχίσει η ηλεκτρονική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Ωστόσο, και αυτήν τη φορά φαίνεται πως η αξιολόγηση θα γίνει μετ’ εμποδίων εξαιτίας της επαναπροκήρυξης της απεργίας – αποχής από την ΑΔΕΔΥ.

Η e-αξιολόγηση αφορά περίπου 230.000 δημοσίους υπαλλήλους –αξιολογητές και αξιολογούμενους –και όπως υπολογίζουν στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του Ιουνίου.

Στην τοποθέτησή της στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της τροπολογίας για την ηλεκτρονική αξιολόγηση η υπουργός Ολγα Γεροβασίλη τόνισε πως μέσω της ειδικής πλατφόρμας ηλεκτρονικής αξιολόγησης θα δίνεται τόσο στις Διευθύνσεις Προσωπικού όσο και στον κάθε υπάλληλο ξεχωριστά το δικαίωμα πρόσβασης ως πιστοποιημένου χρήστη ώστε να μπορεί να συμπληρώνει ο κάθε υπάλληλος τόσο τη φόρμα αξιολογουμένου όσο και τη φόρμα αξιολογητή Α’ ή αξιολογητή Β’ αντιστοίχως. «Αυτόματα θα υποβάλλει τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης ή αξιολόγησης στο σύστημα, το οποίο θα τις προωθεί στον επόμενο κρίκο της αλυσίδας, ενημερώνοντάς τον σχετικά».

ΕΜΠΟΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΔΥ. Παρότι το υπουργείο φαίνεται πως υιοθέτησε τη λύση της ηλεκτρονικής αξιολόγησης, προκειμένου μεταξύ άλλων να ξεπεράσει και τον σκόπελο της μη συμμετοχής των υπαλλήλων, όπως συνέβη κατά τη διάρκεια της αντίστοιχης διαδικασίας για το 2016, η ΑΔΕΔΥ, σύμφωνα με την τελευταία της απόφαση, βάζει κι άλλα εμπόδια καθώς επαναπροκήρυξε απεργία – αποχή από την ηλεκτρονική –αυτή τη φορά –αξιολόγηση.

Οπως σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Γιάννης Πάιδας, «η υπουργός κυρία Γεροβασίλη αφού δεν κατάφερε τους τελευταίους 13 μήνες και μετά από τρεις αναβολές να προχωρήσει σε αυτού του τύπου την αξιολόγηση στο Δημόσιο, βρήκε τρόπο διαφυγής μέσω της ηλεκτρονικής. Στεκόμαστε, λοιπόν, απέναντι στη διαδικασία – δούρειο ίππο και καλούμε την υπουργό να πάρει πίσω την κατάπτυστη τροπολογία του Σεπτεμβρίου, με βάση την οποία όσοι συμμετέχουν στην απεργία – αποχή δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν αργότερα θέση ευθύνης αλλά και να προχωρήσει στην αξιοκρατική επιλογή των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης. Εάν γίνουν αυτά, τότε εμείς είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε, προκειμένου να βρεθεί ένας αξιοκρατικός τρόπος που θα αξιολογεί τους δημοσίους υπαλλήλους. Ξεκαθαρίζουμε για ακόμη μία φορά πως είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, που δεν περιλαμβάνει, όμως, όρους με τιμωρητική διάθεση».

Σε εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο στα τέλη Απριλίου ζητήθηκε από τις οικείες Διευθύνσεις Διοικητικού – Προσωπικού να συμπληρώσουν μέχρι και τις 4 Μαΐου τα απαραίτητα στοιχεία για τη διεξαγωγή των διαδικασιών αξιολόγησης για το έτος 2017. Με χθεσινή ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ αναφέρει πως με την εγκύκλιο καλούνται οι υπηρεσίες του Δημοσίου να ολοκληρώσουν την καταγραφή των δημοσίων υπαλλήλων και να διαμορφώσουν το μητρώο αξιολόγησης των υπαλλήλων ηλεκτρονικά. «Για τον σκοπό αυτό σε πολλές υπηρεσίες είτε ζητούνται από τους υπαλλήλους στοιχεία, όπως είναι ο ΑΦΜ, είτε οι υπηρεσίες καλούνται να ενημερώσουν το μητρώο από τους φακέλους των υπαλλήλων. Η διαδικασία αποτελεί πράξη που αφορά τις διαδικασίες αξιολόγησης και καλούμε τους δημοσίους υπαλλήλους να μη δώσουν οποιοδήποτε στοιχείο τους ζητηθεί», αναφέρεται.

Πάντως, σε απάντηση των αντιδράσεων από την ΑΔΕΔΥ για την έναρξη της ηλεκτρονικής αξιολόγησης, το υπουργείο απαντά πως «η υιοθέτηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας δεν επιφέρει καμία απολύτως αλλαγή στο σύστημα, το απλοποιεί, ενισχύει τη διαφάνειά του και εξοικονομεί πολύτιμους πόρους. Ως εκ τούτου, δεν είναι κατανοητές οι όποιες αντιδράσεις στην εφαρμογή του».

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ Η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. Στο μεταξύ, μέσα στον Απρίλιο άρχισε και ο 1ος κύκλος κινητικότητας για το 2018, με την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας να εγκρίνει συνολικά 1.117 θέσεις, εκ των οποίων οι 785 είναι για μετάταξη και οι υπόλοιπες 332 για απόσπαση. Σημειώνεται πως σε αυτόν τον κύκλο ξεκίνησε και η σταδιακή είσοδος στη διαδικασία δήμων και περιφερειών.

Πρωταθλητές στις προσφερόμενες θέσεις είναι δύο φορείς του Δημοσίου: Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στην οποία εγκρίθηκαν 148 θέσεις προς μετάταξη και 187 θέσεις προς απόσπαση καθώς και το υπουργείο Εργασίας στο οποίο εγκρίθηκαν 274 θέσεις προς μετάταξη.

Από τα πρώτα κιόλας εικοσιτετράωρα έναρξης της κινητικότητας καταγράφηκε ρεκόρ επισκεψιμότητας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (ΕΣΚ) στη Δημόσια Διοίκηση. Είναι ενδεικτικό πως από τις 20 Απριλίου, ημέρα έναρξης του κύκλου, μέχρι και χθες το πρωί ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που πλοηγήθηκαν στην εφαρμογή της Κινητικότητας ξεπέρασε τους 10.610. Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του υπουργείου, τις 15 αυτές ημέρες υποβλήθηκαν συνολικά 1.240 αιτήσεις ενώ δημιουργήθηκαν και προσωρινά αποθηκεύτηκαν άλλες 493. Επισημαίνεται δε πως οι υποβληθείσες αιτήσεις αφορούν συνολικά 963 θέσεις.

Σημειώνεται, πάντως, πως στον προηγούμενο κύκλο κινητικότητας για το 2017 είχαν εγκριθεί 316 θέσεις λιγότερες, για τις οποίες, βέβαια, κατατέθηκαν συνολικά 1.117 αιτήσεις. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα του πρώτου αυτού κύκλου, για 17 θέσεις υπήρξαν πάνω από 50 αιτήσεις ενώ 80 θέσεις έμειναν ορφανές. Πρώτος στη λίστα με τους περιζήτητους φορείς ήταν το ΑΣΕΠ καθώς είχαν υποβληθεί 80 αιτήσεις για θέση στο Τμήμα Ελέγχου της Ανεξάρτητης Αρχής.