Αλλος κερδίζει τη δόξα (και τα πρωταθλήματα) και άλλος τα χρήματα! Αυτό τουλάχιστον ισχύει τις τελευταίες δεκαετίες στη Formula 1, που προς το παρόν δεν έχει «πειραχθεί» από τη νέα εταιρεία εκμετάλλευσης των δικαιωμάτων των γκραν πρι, τη Liberty, η οποία διαχειρίζεται την κατανομή των πριμ που λαμβάνουν οι δέκα ομάδες στο τέλος κάθε αγωνιστικής σεζόν.

Ειδικότερα, πέρυσι, μπορεί η Mercedes-Benz να πήρε το πρωτάθλημα οδηγών και των κατασκευαστών, η Ferrari όμως θα λάβει και πάλι τα περισσότερα χρήματα. Ο λόγος; Mε βάση τον ισχύοντα κανονισμό τα υψηλότερα έσοδα τα λαμβάνει η φίρμα η οποία, εκτός από μια καλή θέση στην τελική κατάταξη, έχει και την πιο μακροχρόνια παρουσία στη Formula 1. Ετσι, η Ferrari θα λάβει ως πριμ για τη συμμετοχή της στα γκραν πρι του 2017, 202 εκατομμύρια ευρώ, που είναι και το υψηλότερο από το σύνολο των ομάδων. Δέκα εκατομμύρια ευρώ λιγότερα –δηλαδή 192,7 εκατ. ευρώ –θα λάβει η Mercedes-Benz, παρότι έφυγε με ένα τσουβάλι γεμάτο βαθμούς και τα περισσότερα κύπελλα από το βάθρο των νικητών την περσινή χρονιά.

Απειλές και ψίχουλα

Να σημειωθεί ότι από τα 202 εκατ. ευρώ που θα λάβει η ομάδα του Μαρανέλο, τα 76 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη μακροχρόνια παρουσία της στη Formula 1. Ιστορικά, η Ferrari συμμετέχει στη Formula 1 από το 1950, δηλαδή από το πρώτο επίσημο πρωτάθλημα του συγκεκριμένου μηχανοκίνητου σπορ. Πρόκειται για μια διαδικασία που είναι υπό αμφισβήτηση από τη νέα διαχειρίστρια εταιρεία, τη Liberty, η οποία προς το παρόν υπαναχώρησε μπροστά στις απειλές του αφεντικού της Ferrari, του Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο οποίος απείλησε ακόμη και με αποχώρηση από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αν αλλάξει αυτός ο ευνοϊκός κανόνας αναλογιών των πριμ, που όπως είναι φυσικό κερδίζει πάντα ο παλιός. Με 182 εκατομμύρια ευρώ θα εμπλουτιστεί ο λογαριασμός της Red Bull, ομάδα που έχει πολλά να δώσει τα επόμενα χρόνια, λόγω του νεανικού διδύμου της πίσω από το τιμόνι των μονοθεσίων της. Οι οικονομικές… αδικίες ξεκινούν από την τέταρτη θέση, στην οποία κατατάσσεται η McLaren και η οποία αναμένει να λάβει από την εταιρεία εκμετάλλευσης των δικαιωμάτων της Formula 1 μόλις 109 εκατ. ευρώ, σχεδόν 100 εκατ. ευρώ λιγότερα από αυτά που θα λάβει η Ferrari. Τα… ψίχουλα που απομένουν θα τα μοιραστούν οι μικρότερες ομάδες. Η Williams περιμένει 89 εκατ. ευρώ, η Force India 81 εκατ. και η Toro Rosso 66 εκατ. ευρώ. Τα λιγότερα θα λάβει η Haas, μόλις 21 εκατομμύρια, ίσα ίσα για τις πρώτες… γκαζιές στο νέο πρωτάθλημα.