Φωτίστηκε ξανά μετά από 20 χρόνια το παλαιό σήμα της Ολυμπιακής που βρίσκεται στην ανακαινισμένη πλατεία στη συμβολή της Λ. Βουλιαγμένης με τη Μαρίνου Γερουλάνου.

Πρόκειται για το σήμα κατατεθέν της περιοχής εδώ και χρόνια. Από το 1973 που κατασκευάστηκε ήταν σημείο αναφοράς.

Είκοσι χρόνια μετά, έγιναν εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής με αποτέλεσμα το σήμα της Ολυμπιακής να ανάψει και πάλι.

Η φωταγώγηση του σήματος έγινε σε ειδική τελετή που διοργάνωσε ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης.

Το παρών στην τελετή έδωσαν εκατοντάδες πολίτες, εκπρόσωποι του Δήμου και της αεροπορικής εταιρείας καθώς και πιλότοι και αεροσυνοδοί ντυμένοι με τις ρετρό στολές της Ολυμπιακής.

To σήμα της Ολυμπιακής στο Ελληνικό αποτελούσε σημείο αναφοράς και συναντήσεων για περισσότερες από πέντε δεκαετίες. Oλοι όσοι ήθελαν να δώσουν ραντεβού στα νότια προάστια, πάντα επέλεγαν το σήμα αυτό, καθώς το γνώριζαν όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν έμεναν στην περιοχή. Παρά το γεγονός ότι είχε εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι περαστικοί οδηγοί έριχναν μια ματιά.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οδήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, σημείωσε ότι ήδη η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ ενθαρρυντική.«Εχουμε λάβει χιλιάδες μηνύματα από όλες τις γωνιές της Ελλάδος από ανθρώπους που το είδαν και συγκινήθηκαν, είτε γιατί ήταν εργαζόμενοι της Ολυμπιακής, είτε όχι. Ολοι οι Ελληνες έχουμε κάτι να θυμηθούμε από τον εθνικό αερομεταφορέα» είπε.

Από εδώ και στο εξής, το σήμα θα είναι φωταγωγημένο κάθε βράδυ. Η φωταγώγηση έγινε με λάμπες led, ώστε να μην είναι κοστοβόρα και ενεργοβόρα. Παράλληλα, θα γίνεται συντήρησή του κάθε χρόνο.

Η ιστορία του σήματος της Ολυμπιακής

Το 1969, η Πολιτεία, αποφασίζει, μετά τη συνεχή αύξηση του τουρισμού, που παρουσιάζει η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός, να επεκτείνει περαιτέρω το αεροδρόμιο του Ελληνικού προς Ανατολάς. Ετσι, δημιουργήθηκε ο Ανατολικός Αερολιμένας, αναπόσπαστο τμήμα του αεροδρομίου του Ελληνικού, με στόχο να εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, εγκαινιάζοντας το κτίριο Saarinen, όνομα που πήρε από τον σχεδιαστή, κατασκευαστή, αρχιτέκτονα.

Ο Δυτικός Αερολιμένας, εξυπηρετούσε αποκλειστικά το σύνολο των πτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και μόνο.Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, κατόπιν τούτου, εισηγήθηκε προς τα στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, να δημιουργηθεί και να τοποθετηθεί σε καίριο σημείο (διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αλίμου), το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προκειμένου να προωθήσει την εταιρεία του και να διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, ως αερομεταφορέα.

Ετσι, το 1970, οι υπηρεσίες της Ολυμπιακής Αεροπορίας προχώρησαν στη μελέτη-αναζήτηση χώρου και στη συνέχεια, σε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή του σήματος.

Η εντολή δόθηκε από τον Κωνσταντίνο Κονιαλίδη, πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και έμπιστο στέλεχος του Αριστοτέλη Ωνάση, στον κατασκευαστή Βότση.

H κατασκευή της επιγραφής ξεκίνησε το 1973 και ολοκληρώθηκε μετά από λίγους μήνες, με την υποβοήθηση ξύλινης σκαλωσιάς και τη βοήθεια ειδικού γερανού, που χορηγήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία για την ανάρτηση της σιδηροκατασκευής (ιδιαίτερα μεγάλη κατασκευή για την εποχή εκείνη).

Πριν κατασκευαστεί το σήμα, έπρεπε να εκδοθεί ειδική άδεια από το υπουργείο Συντονισμού, καθώς τέτοιου είδους διαφημιστικές κατασκευές (ύψος, ανάγλυφα γράμματα) δεν προβλέπονταν από την τότε νομοθεσία.

Η σφαίρα είναι διαμέτρου 10 μέτρων, ενώ το συνολικό ύψος της ανέρχεται στα 26 μέτρα. Το συνολικό βάρος της είναι 11,5 τόνοι. Ο πρώτος σχεδιασμός της απεικόνιζε αεροσκάφη, την ονομασία Olympic Airways και ανέφερε τις πέντε ηπείρους, ότι είναι δηλαδή εταιρεία των πέντε ηπείρων.

Η κατασκευή κόστισε 980.000 δραχμές, ποσό υπέρογκο για την εποχή εκείνη.

Το 2003, το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τρίτη συνεχή φορά, δέχθηκε παρέμβαση και από Olympic Airways έγινε Olympic Airlines.